جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یوناما از تلفات ملکی در جریان ماه مبارک رمضان اظهار نگرانی کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یوناما یا هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان می گوید از تداوم تلفات افراد ملکی بر اثر درگیری ها در جریان ماه مبارک رمضان، نگران است و از طرف های درگیر در جنگ خواسته است برای محافظت از افراد ملکی بیشتر تلاش به خرچ دهند.

هییت معاونت ملل متحد امروز شنبه (4جوزا) با نشر یک اعلامیه گفته است که این ماموریت در حال بررسی حمله روز گذشته بر یک مسجد در شهر کابل و رویداد 1 جوزا در غزنی که در آن از یک موتر هاموی پر از مواد انفجاری استفاده شده است می باشد.

UNAMA

تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان افزوده است که “حملات عمدی و بدون تبعیض بر افراد ملکی هرگز قابل توجیه نبوده و می تواند جنایت جنگی محسوب گردد.”

یاماتو اضافه کرده است که حمله بر مسجد در جریان ادای نماز در ماه رمضان، عمل زشت و فجیع است.

در اعلامیه یوناما آمده است که در حملات هوایی اخیر بالای شماری از اهداف مخالفین دولت در هلمند و کنر ۱۴ فرد ملکی کشته شده اند.

همچنان در حملات ۲۰ و ۲۲ می در ولسوالی های گرشک ولایت هلمند و چوکی ولایت کنر شماری از افراد ملکی به شمول ۴ زن و ۸ کودک کشته و ۱۲ فرد ملکی زخمی شدند.

در این اعلامیه یوناما از همه طرف های درگیر جنگ خواسته است که تلاش های شان را برای حفاظت از افراد ملکی که در درگیری های مرگبار گیر مانده اند، افزایش دهند و نیز  طرف های درگیر برای حفاظت از افراد ملکی به مکلفیت های شان در مطابقت با قوانین بین المللی احترام بگذارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان