رشد صنعتی افغانستان به هشت درصد رسیده است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت صنعت وتجارت از رشد هشت درصدی صنعت افغانستان خبر داده و می گوید که میزان صادرات کشور نیز در مقایسه با سال های گذشته افزایش داشته است.

photo_2019-05-21_14-37-01

در ادامه برنامه های “هفته صنعت”، معین وزارت صنعت و تجارت و مسوولان اتاق صنایع و معادن و اتاق تجارت وصنایع زنان افغانستان امروز سه‎شنبه (31ثور) در یک کنفرانس خبری مشترک دست آوردها در زمینه رشد صنعت را بیان نمودند.

ظهورالدین شیرزاد، معین وزارت صنعت وتجارت گفت که که در حال حاضر انواع مختلف تولیدات داخلی از جمله نوشابه ها، مواد شوینده ومواد خوراکی، به بازار عرضه می گردد.

شیرزاد افزود که ۴۵۰ میلیون دالر در سکتور آهن، ۵۲۰ میلیون دالر در سکتور نفت و۲۳۰ میلون دالر در تولید آرد، با نظرداشت عرضه و تقاضا سرمایه گذاری شده است.

در همین حال منیژه وافق، رییس اتاق تجارت وصنایع زنان، از اقزایش سهم زنان در صنعت خبر داده بیان داشت سهم زنان برای سرمایه گذاری در پارک های صنعتی ۱۵ تا ۲۵ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد سهولت های ترانسپورتی به ویژه ایجاد و فعالیت دهلیزهای هوایی، عرصه را برای سرمایه گذاری زنان فراهم نموده و هم اکنون زنان متشبث به ارزش دوصد هزار دالر امریکایی در زمینه پروسس و بسته بندی میوه خشک و زعفران سرمایه گذاری کرده اند.

شیرباز کمین زاده، رییس اتاق صنایع و معادن نیز با بیان اینکه دولت افزون بر حمایت از تولیدات داخلی، از آن نیز خریداری می کند، گفت که حکومت متعهد به حمایت از سکتور خصوصی بوده و در این راستا گام های اساسی برداشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *