یوناما: تلاش های جاری دولت در خصوص مبارزه با فساد روی زندگی افغان ها بی تاثیر بوده است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

یوناما یاهیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید تلاش های جاری دولت در خصوص مبارزه با فساد روی زندگی شمار زیادی افغان ها بی تاثیر بوده و با وجود اصلاحات در عرصه های مختلف فساد هنوز هم منحیث مانع اساسی بر سر راه رسیدن به صلح و رفاه دایمی افغانستان قرار دارد.

یافته های گزارش تازه ملل متحد که امروز دوشنبه (30ثور) به نشر رسیده بیان داشته برای تداوم پیشرفت های که در تطبیق استراتیژی مبارزه با فساد در افغانستان صورت گرفته به تمرکز و تلاش های دوامدار ضرورت است.

UNAMA

سومین گزارش یوناما در مورد مبارزه علیه فساد تحت عنوان “مبارزه افغانستان در برابر فساد، کار اساسی برای صلح و رفاه” پیشرفت هایی را که افغانستان در بخش معرفی اصلاحات برای مبارزه با فساد اداری داشته است به بررسی گرفته و پیشنهاداتی را برای حمایت از نهادهای مربوط افغانستان در مبارزه با فساد و بهبود بخشیدن به زندگی تمام شهروندان نیز ارایه نموده است.

نماینده خاص ملل متحد که ریاست یوناما را نیز برعهده دارد گفته است فساد زمینه را برای جنایات بیشتر مساعد می سازد و نیز فرهنگ معافیت از مجازات را تقویت می کند.

همچنان در این گزارش پیشنهاد شده است که افغانستان باید یک استراتیژی دراز مدت مبتنی به دست آورد های بدست آمده از روند اصلاحات را تهیه نماید و از اراده ملی منحیث اهرمی برای مبارزه با فساد استفاده نماید.

یاماموتو نماینده خاص ملل متحد گفته است “ملل متحد از تلاش های دولت برای اصلاحات بنیادی طی سال جاری و سال گذشته قدردانی می نماید و ما نهاد های مربوط را به اصلاحات بیشتر تشویق می نماییم. انتخابات آینده آزمونی برای تطبیق تجربه های حاصله می باشد.”

یوناما تاکید کرد ه است که سازمان ملل متحد به حمایت از افغانستان برای تطبیق مکلفیت هایش در مطابقت با کنوانسیون ملل متحد علیه فساد اداری، متعهد باقی می ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *