8 کارخانه داروسازی سال گذشته در افغانستان ایجاد شده است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی می گوید در یک سال گذشته ۸ کارخانه داروسازی در کشور ایجاد شده و مجموع کارخانه های داروسازی در داخل کشور، به ۵۶ کارخانه می رسد.

داکتر غلام سعید راشد رییس اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی امروز چهارشنبه (4ثور) در نشست خبری در کابل گفت که قرار است 175 تأسیسات دوایی و ۴۵۵ مسوول فنی تأسیسات دوایی، امسال جواز فعالیت خود را دریافت کنند.

moph

راشد افزود که “در سال گذشته هشت فابریکه تولید ادویه، ۱۰۹عمده فروشی، ۱۲۷ شرکت توریدی، ۶۷ دواخانه و ۶۵ نماینده گی شرکت های توریدی، جواز فعالیت دریافت کرده اند جواز فعالیت 1هزار 4صد 43مسولین فنی،نیز تجدید گردیده است.”

رییس اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی تاکید کرد که برای رشد تولید داخلی ادویه و کاهش اتکا بر ادویه توریدی، این اداره برای حصول اطمینان از کیفیت ادویه تولید داخلی از ایجاد فابریکات جدید، سهولت در ثبت اقلام جدید داخلی، سهولت در آغاز خطوط تولید جدید و معیاری سازی فابریکه ها مطابق ستندردهای GMP حمایت می کند.

راشد صدور اجازه تورید به 1هزار 4صد 98 قلم ادویه و محصولات صحی، تعیین قیمت بیشتر از 6 هزار و 8 صد ادویه تولیدی و توریدی ، نمونه برداری از 12 هزار 7صد 31 قلم ادویه و محصولات صحی توریدی حین ورود به کشور را از برنامه های اداره ملی تنظیم ادویه و محصولات صحی برای سال جاری دانست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *