جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نقشه راه سکتور صنایع استخراجی افغانستان نهایی شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن پترولیم می گوید که نقشۀ راه سکتور صنایع استخراجی را نهایی کرده است. او گفته که این سند، رهنمودِ اصلاحی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بخش صنایع استخراجی می ‌باشد.

photo_2019-04-24_16-43-38

خانم نهان امروز چهارشنبه (4ثور) در نشست خبری در کابل گفت که در سال های ۱۳۹۶ و۱۳۹۷ فعالیت‌های وزارت معادن و پترولیم بیشتر روی تطبیق اصلاحات حقوقی، بررسی مشکلات قراردادهای فعلی و اصلاح ساختار سازمانی، متمرکز بوده است.

سرپرست وزارت معادن وپترولیم اضافه کرده که افزون بر این که قانون جدید معادن نهایی شده و بربنیاد آن نیز سیستم مدیریت سکتور صنایع استخراجی بهبود یافته، مطابق احکام قانون جدید، پروژه‌های معدنکاری در مقیاس کوچک از طریق ارایه درخواستی اعطا گردیده و پروژه‌های معدنکاری در مقیاس بزرگ، بر مبنای یک پروسۀ شفاف به داوطلبی سپرده می‌شود.

خانم نهان افزوده با تطبیق اصلاحات در بخش‌های حقوقی، روند بررسی قراردادهای موجود معدنکاری آغاز شده است و مشکلات ۱۴ قرارداد در بخش‌های هایدروکاربن و معدنکاری- به-مقیاس کوچک و بزرگ، حل شده و نیز  مشکلات پروژه‌های مس بلخاب، طلای بدخشان، طلا و مس زرکشان و مس شیدا مرفوع گردیده است.

او تاکید کرده که با تکمیل اسناد تقنینی، روند اعطای جواز و قرارداد ۴۳ ساحه دارای مواد معدنی را که وزارت معادن و پترولیم روند سروی آن را قبلا آغاز و اکنون ساحات متذکره از طرف شورای عالی اقتصادی و کابینه جمهوری اسلامی افغانستان تایید گردده آغاز خواهد شد. او در عین حال گفته که در سال آینده، سروی ۱۵ ساحۀ دارای مواد معدنی راه اندازی می گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان