ادامه سریال تحریم جرگه صلح؛ نورالحق علومی، احمد ولی مسعود و فرامرز تمنا در جرگه مشورتی صلح شرکت نمی کنند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نورالحق علومی، احمد ولی مسعود و فرامز تمنا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری جرگه مشورتی صلح را راه گشاه ندانسته و تحریم کردند.

Loya-Jirga

احمدولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه (26 حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که میدان صلح، جنگ و انتخابات همه متعلق به مردم افغانستان نیست. او تاکید کرد کسانی دیگری اند که تمام این میدان‌ها را تسخیر کرده‌اند.

مسعود با اشاره به ایجاد شورای مصالحه نیز گفت که شورای عالی مصالحه متوازن نیست و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آماده اند که تغییرات کلی در روند انتخابات و صلح ایجاد شود.

از سوی هم نورالحق علومی یکی دیگر از نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز گفت که لویه جرگه مشورتی یک نیرنگ سیاسی است و نمی‌تواند حلال مشکلات در کشور باشد.

همزمان با این دسته انتخاباتی تدبیر و توسعه به ریاست فرامرز تمنا امروز دوشنبه (26حمل) با نشر اعلامیه  ی برگزاری جرگه مشورتی صلح در ماه آینده را غیر ضروری دانسته، آن را تحریم کرده است.

در اعلامیه این دسته انتخاباتی آمده است که گروه طالبان حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان نیستند و تاکید کرده که تا در موضع طالبان تغییر نیاید، برگزاری چنین جرگه هایی بیهوده است.

پیش از این تیم های انتخاباتی صلح و اعتدال به ریاست حنیف اتمر، عدالت و امنیت به ریاست رحمت الله نبیل و تیم انتخاباتی ثبات و هم گرایی به ریاست داکترعبدالله عبدالله نیز جرگه مشورتی صلح را تحریم کرده بود

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *