مطالبه دبیرخانه جرگه مشورتی صلح؛ جریان های دخیل در گفتگوهای طالبان به خواسته های شهروندان افغان توجه کنند

توسطروایت زنده

فروردین ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دبیرخانه لویه جرگه مشورتی صلح می گوید نیاز است تا تمام جریان ها و طرف های دخیل در گفتگو ها و مذاکرات صلح با طالبان به خواسته ها و مطالبات شهروندان و قربانیان جنگ اهمیت داده و توجه جدی داشته باشند.

دبیرخانه جرگه مشورتی صلح امروز پنج شنبه (22حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است این جرگه در شرایطی برگزار می‎ شود، که شهروندان افغانستان از تداوم جنگ خسته و برای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه خواهان اجماع ملی برای رسیدن به صلح پایدار می باشد.

taliban iran

در اعلامیه این دبیر خانه آمده است که لویه جرگه مشورتی صلح محلی برای جمع‏آوری نظریات و دیدگاه های علما، متنفذین و بزرگان قوم، نهاد های جامعه مدنی، جامعه رسانه‎ای، احزاب سیاسی، نماینده های مهاجرین، معلولین و سایر اقشار و اصناف آسیب پذیر جامعه، نماینده های انتخابی مردم از تمام ولایت ها، شهرها و ولسوالی های کشور اعم زنان و جوانان می باشد.

در اعلامیه این دبیر خانه تاکید شده که مردم افغانستان خواهان آغاز گفتگو های بین الافعانی، ختم جنگ و رفتن به سوی آینده صلح آمیز و بدور از خشونت هستند و هیچ نوع تهدید و مشکل آفرینی سر‏راه روند صلح خواهی برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

به گفته دبیرخانه جرگه مشورتی صلح مردم افغانستان حق دارند تا برای حفظ و حراست از قانون اساسی، یکپارچگی، وحدت ملی، ثبات و حفظ دستآورد های بیشتر از یک و نیم دهه، دادخواهی داشته باشند.

دبیرخانه جرگه مشورتی صلح از طالبان خواسته تا با راه اندازی تبلیغات رسانه ای علیه این پروسه ملی و مردمی قرار نگیرند و گفته که بجای مخالفت با این روند ملی تلاش کنند تا بخشِ از راه حل برای تأمین امنیت، صلح پایدار و قطع جنگ در کشور باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *