جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تیم صلح و اعتدال حکومت را به انحصار کنترول روند صلح متهم کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر اعلام داشته که حکومت تلاش دارد با دور نگهداشتن چهره های تاثیرگذار کنترل پروسه صلح را به طور انحصاری در دست داشته باشد.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال امروز دوشنبه (19حمل) در خبرنامه ای آمادگی حکومت برای ورود و اشتراک در گفتگوهای صلح قطر را مثبت ارزیابی نموده اما لیست منتشر شده هیات مذاکره کننده حکومت را ضعیف خوانده است.

Hanif-atmar-team-for-elections-768x438

این تیم خاطرنشان کرده که برخورد یک جانبه حکومت در گزینش اعضای شورای مصالحه ملی و عدم حضور چهره های شاخص، تاثیرگذار، احزاب و جریانهای ملی کشور در این شورا، نشاندهنده بی‌باوری حکومت به پروسه ملی و افغانستان شمول می‌باشد.

تیم صلح و اعتدال تاکید کرده که “این برخوردهای یک جانبه نمایانگر آن است که حکومت انگیزه‌ی کافی برای تصمیمِ ملی و وحدت مردم افغانستان ندارد و هنوز بدنبال انتقام گیری های شخصی و تنگ نظری سیاسی است، که باعث بدگمانی و بی اعتمادی بیشتر در فضای سیاسی افغانستان گردیده است.”

این تیم انتخاباتی بیرون گذاشتن چهره های ملی و جهادی از احزاب و جریانهای سیاسی و رعایت نشدن ترکیب ملیتی و جنسیتی را تیم مذاکره کننده حکومت را نشاندهنده همسو نبودن حکومت با پروسه صلح عنوان کرده افزوده است که این می‌تواند موفقیت پروسه صلح را آسیب جدی برساند.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال تصریح کرده که حکومت تلاش دارد با دور نگهداشتن چهره های تاثیرگذار کنترل پروسه صلح را به طور انحصاری در دست داشته باشد و این اقدامات در ادامه‌ی سیاست انحصارگرایی حکومت، برای برانگیختن مخالفت جریانهای سیاسی کشور است تا روند صلح در این مقطع حساس به بن‌بست کشانده شود.

این تیم انتخاباتی هشدار داده است که اگر حکومت به این رفتار یک جانبه گرایانه خود ادامه دهد این تیم با مشوره و رایزنی با متحدین سیاسی خود نسبت به کارشکنی ها و انحصارگریهای حکومت، تصمیم جدی خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان