حدود 9.3 میلیون کودک افغان در دور نخست کمپاین سرتاسری پولیو واکسین خواهد شد

توسطروایت زنده

فروردین ۱۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه می گوید حدود 9.3 میلیون کودک در دور نخست کمپاین سرتاسری پولیو واکسین خواهد شد.

وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (12حمل) گفته است در این دور کمپاین پنج روزه، حدود 9.3 میلیون طفل زیر سن پنج سال در سرتاسر افغانستان به جز از ولایت دایکندی، بامیان و غور واکسین خواهند شد. این وزارت دلیل عدم حضور واکسین کننده ها در این سه ولایت را سردی هوا و راه های دشوارگذر آن عنوان کرده است.

وزارت صحت افزوده است که در جریان این کمپاین برای 8.4 میلیون طفل شش ماهه الی پنج سال کپسول‌های ویتامین A نیز داده می شود.

poliuo

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان در افتتاح کمپاین سرتاسری پولیو از همه مردم افغانستان خواست تا با یک بسیج همگانی در جهت محو این مرض با کارکنان صحی و واکسیناتوران همکاری نمایند.

وزیر صحت عامه گفته است “اطفالی ‌که در سال گذشته به دلیل ممانعت مخالفان از تطبیق واکسین پولیو باز مانده‌اند امسال آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند و ما با مخالفان برای تطبیق واکسین پولیو به تفاهم رسیده‌ایم که آن‌ها اجازه دهند تا ما برنامه واکسین پولیو را در مناطق نا امن محل به محل آغاز کنیم.”

داکتر پیپر کورن نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان گفت “بشریت در آستانه دست یابی به یکی از بزرگترین دستاوردهای صحت عامه در تاریخ که همانا ریشه کن کردن فلج اطفال است، می‌باشد. افغانستان می‌تواند فلج اطفال را برای جهان به پایان برساند، بنابراین با یک دیگرهمکاری کنیم، بی طرفی خود را حفظ کنیم.”

خانم لورانس مسئول بخش پولیوی اداره یونیسف برای افغانستان گفته است در دور کمپاین قبلی ماه آگیست سال گذشته، حدود 40 هزار طفل به دلایل مختلف از واکسین باز ماندند.

این کمپاین در حالی راه اندازی می‌گردد که اخیراً یک واقعه مثبت پولیو از ولسوالی شهید حساس ولایت ارزگان گزارش شد که یک طفل 2 ساله فلج گردیده بود. این سومین واقعه مثبت پولیو از شروع سال روان میلادی در افغانستان می‌باشد. پیش از این ۲ واقعه دیگر از ولایت قندهار نیز گزارش شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *