جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله عبدالله: پاکستان باید در آوردن صلح کمک کند نه اظهار نظر در مورد سرنوشت افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت می گوید ما از پاکستان خواهان همکاری در بارۀ صلح و فشار وارد کردن بالای طالبان هستیم، نه اظهار نظر در باره سرنوشت افغانستان.

abdollah

عبدالله عبدالله پس از چاشت امروز (چهارشنبه، 7 حمل) در صحبت با رسانه‌ها در ارتباط به سخنان عمران خان نخست وزیر پاکستان در باره افغانستان، گفت: «اظهارات نخست وزیر پاکستان برای هیچ فرد و گروهی قابل قبول نیست، تمام مبارزه و قربانی دادن مردم افغانستان برای استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت شان است. کشور پاکستان برای یک بار یا برای همیشه باید به این نتیجه رسیده باشد که تعیین سرنوشت افغانستان حق شهروندان این است؛ شهروندانی که همواره خواستار صلح و رابطه نیک با همه بودند و هستند.»

رییس اجراییه در تاکید کرده است که تشکیل حکومت موقت و برگشت به گذشته راه حل مشکل کشور نیست. به گفته‌ی آقای عبدالله اگر گفتگوهای صلح به نتیجه برسد و طرف‌های مذاکره کننده به توافق نهایی که مورد پذیرش مردم افغانستان باشد دست یابند، در آن صورت روی یک بسته‌ی همه‌پذیر می‌توان بحث و مذاکره نمود.

این اظهارات اقای عبدالله در حالی مطرح میشود که چندی قبل عمران خان نخست وزیر پاکستان به خبرنگاران گفته بود که پافشاری حکومت افغانستان برای گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان، مانع پیشرفت در مذاکرات صلح شده است و مذاکرات صلح زمانی به موفقیت خواهد رسید که یک حکومت موقت در افغانستان ایجاد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان