جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

موگرینی در کابل: پاکستان آماده پشتیبانی از گفت‌وگوهای مستقیم طالبان و حکومت افغانستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفرش به کابل با تاکید بر این که اتحادیه اروپا همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است گفت که فرصت مناسبی برای آوردن صلح در افغانستان بوجود آمده است.

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در در یک نشست خبری با رییس جمهوری غنی در کابل بیان داشت که  زمینه‌سازی برای صلح در افغانستان مهیا شده است. باید این روند ادامه پیدا کند و آتش بس نیز برقرار شود.

خانم موگرینی پس از دیدار با سران حکومت پاکستان، صبح امروز وارد کابل شد. او تاکید دارد که در دیدارهای که با مقام‌های پاکستان داشته است، آنان از گفت‌وگوهای طالبان با حکومت افغانستان پشتیبانی می‌کنند.

UN

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: « من در سفری که در اسلام آباد داشتم و با رهبران حکومت این کشور گفت‌وگو داشتم، آنان پشتیبانی شان را از گفت‌وگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان اعلام کردند.»

این نماینده اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان افزود که «اگر انتخابات وجود نداشته باشد مذاکرات نیز وجود نخواهد داشت.»

موگرینی در ادامه تصریح کرد که تلاش‌های در مورد صلح نتیجه داده است. اما صلحی که در افغانستان می‌اید باید در آن ارزش‌های که در چندین سال گذشته در افغانستان به‌دست آمده است، از جمله حقوق زنان در نظر گرفته شود.

از سویی هم محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در این نشست تاکید کرد که افغانستان در قلب آسیا است و تا زمانی که قلب آسیا دارای ثبات نشود، پروژه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه عملی شده نمی‌تواند.

آقای غنی تاکید کرد که صلح از راه گلوله، زور و تهدید به‌وجود نمی‌آید. او تاکید کرد که مردم افغانستان از خشونتی رنج می‌برد که عامل آن تنها داخلی نیست.

این در حالی است که بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه  پیشنهادی برای راه اندازی حکومت موقت در افغانستان به عنوان یک راه حل ممکن برای حل بحران در روند صلح، داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان