اتمر: اظهارات عمران خان درباره حکومت موقت دخالت آشکار در امور داخلی افغانستان است

توسطروایت زنده

فروردین ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رهبری تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به اظهارات عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مورد بوجود آمدن حکومت موقت در افغانستان، گفته است که این  صحبت‌ها، دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور است.

دفتر رسانه‌ای محمدحنیف اتمر به نقل از وی نگاشته است که «این اظهار نظر نخست وزیر پاکستان، خلاف عُرف و نُرم‌های دیپلماتیک و بین‌المللی بوده، که به اصل حاکمیت ملل و تعیین سرنوشت توسط خود شان لطمه وارد می‌کند و علاوه بر اینکه حساسیت مردم را برمی‌انگیزد؛ به زمینه‌های همکاری دو کشور آسیب جدی وارد می‌نماید.»

atmar

تیم صلح و اعتدال ضمن نکوهش این گفته ها  تاکید کرده اند که مسایل داخلی افغانستان مربوط به ملت و حاکمیت ملی افغانستان است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که هیچ کشوری در امور داخلی افغانستان دخالت نماید.

آقای اتمر در ادامه بار دیگر بر موضع تیم صلح و اعتدال در رابطه به پایان دوره کاری ریاست جمهوری در تاریخ اول جوزای سال روان و تشکیل حکومت سرپرست تاکید کرده و گفته است که این مساله یک موضوع داخلی بر اساس قانون اساسی و اجماع سیاسی در افغانستان می‌باشد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه پیشنهادی برای راه اندازی حکومت موقت در افغانستان به عنوان یک راه حل ممکن برای حل بحران در روند صلح، ارایه کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *