جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

صادرات افغانستان در سال جدید، به یک میلیارد دالر افزایش می‌یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صنعت و تجارت افغانستان از افزایش میزان صادرات این کشور به یک میلیارد دالر در سال 1398 خبر داده است.

سمیر رسا، مشاور ارشد روابط عامه و سخنگوی وزارت صنعت و تجارت امروز چهارشنبه (19حوت) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، درباره اولویت‌های این وزارت گفت، میزان صادرات افغانستان در سال ۱۳۹۸ به یک میلیارد دالر خواهد رسید.

رسا افزود، رشد صادرات، بالابردن فضای کسب کار و افزایش سطح سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان، سه اولویت کاری وزارت صنعت و تجارت برای سال ۱۳۹۸ می باشد.

به گفته وی، توسعه دهلیزهای هوایی، دهلیزهای زمینی، انتقال محموله‌های تجارتی افغانستان از طریق بندر چابهار به هند و رشد ‌‌همکاری‌های منطقه‌ای، از عوامل اصلی افزایش میزان صادرات برای سال ۱۳۹۸ و سال‌های پس از آن است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت دلیل کاهش ۲.۷ درصدی صادرات را وجود خشکسالی دانسته، افزود که افغانستان در بخش صنعت رشد چشمگیر داشته است.

samir rasa

رسا اضافه کرد که از ایجاد و فعالیت دهلیزهای هوایی تا اکنون ۶۲۰۰ تن کالای تجارتی به کشورهای اروپایی و آسیایی انتقال یافته است و همچنان از طریق راه لاجورد، در نخستین محموله تجارتی ۷۵ تن کالای تجارتی به ترکیه صادر گردید و به تازگی نیز، نخستین محموله تجارتی از مسیر ولایت نیمروز به بندر چابهار و از آنجا به هند انتقال یافته است.

وی با تأکید بر اهمیت اداره ثبت مرکزی صدور جواز این وزارت، بیان داشت که کاستی‌ها در این اداره برطرف گردیده و اصلاحات لازم در آن به وجود آمده است. در حال حاضر خدمات در اداره ثبت مرکزی صدور جواز، با شفافیت و سرعت لازم عرضه می‌گردد و تاجران در کمترین زمان، جواز تجارتی‌شان را به دست می‌آورند.

سمیر رسا تصریح کرد، تدوین قانون جدید شهرداری‌ها و تعدیلات در اصول محاکمات تجارتی از دست‌آوردهای دیگر در وزارت صنعت وتجارت است که این اقدامات زمینه را برای ساخت‌وساز بیشتر و ایجاد فضای بازتر تجارتی، فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش احصاییه مرکزی، میزان رشد اقتصادی افغانستان در سال ۱۳۹۷ به ۲.۷ درصد و رشد صنعت، به ۸ درصد افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان