جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (6)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایات بدخشان و لغمان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ششمین گزارش از گزارش‌های خبرنامه پیرامون معرفی نمایندگان منتخب مردم افغانستان در مجلس جدید، زندگی نیلوفر ابراهیمی و عبدالرئوف انعامی از ولایت بدخشان و زیفنون صافی از ولایت لغمان مورد بررسی قرار گرفته است.

این در حالی است که معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که به زودی نتایج انتخابات پارلمانی 6 ولایت دیگر این کشور از سوی اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام می‌شود. با وجود اعلام نتایج انتخابات پارلمانی 18 ولایت، تا هنوز نتایج 13 ولایت دیگر اعلام نشده است.

نیلوفر ابراهیمی از ولایت بدخشان

نیلوفر ابراهیمی فرزند ابراهیم بیک در سال 1354 در ولسوالی تگاب ولایت بدخشان به دنیا آمده است.

بانو ابراهیمی متخصص نسایی و ولادی است و سند لیسانس خود را در سال 1382 از دانشگاه بلخ به دست آورده است. او سابقه فعالیت در شفاخانه کشم ولایت بدخشان را در کارنامه دارد.

nilofar ibrahmi

بانو ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنامه در مورد انگیزه‌اش برای انتخاب مجدد به عنوان نماینده مردم بدخشان در پارلمان می‌گوید: “دو دلیل باعث شد که من وکالت در پارلمان را انتخاب کنم؛ یکی این‌که من در یک خانواده سیاسی بزرگ شده و پدرکلانم سه دور وکیل در پارلمان بود و دوم، این‌که من به حیث یک زن که دور از خانواده تحصیل کرده و وضعیت زنان را بهتر درک می‌کنم، خواستم صدای زنان در پارلمان باشم”.

همچنان بانو ابراهیمی در مورد مشکلات مردم بدخشان افزود: “بدخشان یکی از ولایت‌های دوردست و کوهستانی افغانستان است. خوبی ولایت بدخشان در این است که این ولایت دارای معادن بسیار مشهور است و با سه کشور هم‌مرز می‌باشد، اما به جای این‌که به فایده این ولایت باشد، برعکس این معادن و موقعیت جغرافیایی این ولایت، به نقص بدخشان و مردم بدخشان تمام شده و مردم این ولایت با ناامنی‌های زیادی روبرو هستند و به جای این‌که از این معادن دولت افغانستان استفاده کند، دشمنان افغانستان استفاده می‌کنند”.

عبدالرئوف انعامی از ولایت بدخشان

عبدالرئوف انعامی، یکی دیگر از وکلای ولایت بدخشان است که بار دیگر همانند خانم ابراهیمی، از این ولایت به مجلس نمایندگان افغانستان راه یافته است.

او در سال 1351 در قریه شکر لب ولسوالی یفتل ولایت بدخشان به دنیا آمده است. درجه تحصیلی آقای انعامی تا سطح ماستری است. او لیسانس و ماستری خود را در بخش حقوق به پایان رسانیده است.

abduroof ibrahami

این عضو مجلس نمایندگان از ولایت بدخشان، قبل از این‌که وارد پارلمان افغانستان شود، در سال 1372 به مدت چهار سال در ریاست انکشاف دهات ولایت بدخشان و بعد از آن، به حیث سارنوال ابتدایی ولسوالی یفتل ایفای وظیفه کرده است.

او نیز در گفت‌وگو با خبرنامه، انگیزه انتخاب وکالت در پارلمان را خدمت‌گزاری به مردم عنوان کرده و می‌گوید: “من به این دلیل وکالت در پارلمان را انتخاب کردم که بتوانم برای مردم خود خدمت کنم و در تدوین و تصویب قوانین، نظریه‌های خود را بیان کنم”.

زیفنون صافی از ولایت لغمان

زیفنون صافی در سال 1350 در شهر مهترلام، مرکز ولایت لغمان به دنیا آمده است.

سطح تحصیلات بانو صافی، چهارده پاس است که در رشته تربیه معلم از دارالمعلمین ولایت لغمان فارغ شده است.

خانم زیفنون صافی مدت 3 دوره است که توانسته با آرای مردم ولایت لغمان به پارلمان راه پیدا کند.

zifnon safi

فعالیت‌های بانو صافی، 15 سال معلمی، ریاست امور زنان در ولایت لغمان و عضویت در حزب محاذ ملی اسلامی افغانستان می‌باشد. او هم‌چنین مربی ولایتی موسسه A.D.A نیز بوده است.

این عضو مجلس نمایندگان افغانستان از ولایت لغمان، پس از دو دوره وکالت، بار دیگر به دوره هفدهم این مجلس نیز راه پیدا کرده است. او در دوره قبل، عضو کمیسیون مالی و بودجه این مجلس بوده است.

بانو صافی ناامنی و بی‌کاری را دو مشکل جدی مردم لغمان می‌خواند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان