جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وخامت اوضاع در بلخ؛ تاکید وزارت داخله بر انتصاب فرمانده جدید پولیس و مخالفت عطامحمد نور

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله افغانستان اعلام داشته که با توجه به وخامت وضعیت امنیتی بلخ، عبدالرقیب مبارز به حیث فرمانده پولیس این ولایت گماشته شده است.

جنرال خوشحال سعادت معین ارشد امنیتی وزارت داخله در تویتی گفته که پیش از این آقای مبارز فرماندهی نیروهای خاص 222 پولیس را برعهده داشت.

https://twitter.com/genkhoshal/status/1105920484590436352?s=12

آقای سعادت در عین حال تاکید کرده که فرمانده تازه برکنار شده ولایت بلخ حاضر به کناره گیری از مقامش نیست.

او گفته است که فرمانده تازه گماشته شده بلخ را نیروهای قطعات خاص همراهی می کند و فرمان رییس جمهور بدون تاخیر اجرا خواهد شد.

او در عین حال تاکید کرده که نیروهای بیشتری نیز بزودی به بلخ می رسد.

در همین حال عطا محمد نور والی سابق ولایت بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در حساب کاربری فیس بوک خود واکنش نشان داده و شب گذشته اعلام داشته که امروز همه دکان ها تعطیل می باشد و مارکیت ها باز نمی باشد. آقای نور نگاشته است که “ارگ توطیه‌های تازه‌ای را برای برهم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمي كه اخيرا ميان آنها و بلخ صورت گرفته بود دارد تخطي مي كند و برنامه هاي شومي را در قبال مردم ما روي دست دارد.”

همزمان با این این ارتش افغانستان در شمال نیز واکنش نشان داده و اعلام داشته که در این قبال موضعی اتخاذ نکرده است. فرماندهی قول اردوی ۲۰۹ شاهین تاکید کرده که در رابطه به رویدادهای سیاسی ولایت بلخ تاکنون موقف اساسی اتخاذ نکرده چرا که به گفته این قول اردو موضوعاتی که ریشه در سیاست دارد مربوط سیاسیون کشور است نه بخشهای نظامی.

همزمان با این برخی از رسانه ها به نقل از عادل‌شاه عادل سخنگوی پوليس بلخ می‌گوید که قرار است امروز (پنج‌شنبه ۲۳ حوت) عبدالرقيب مبارز به حيث فرمانده پوليس ولایت بلخ، معرفی شود، اما عطامحمد نور می‌گويد كه مانع اين كار خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان