جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

اتحادیه اروپا برای دسترسی زنان تجارت‌پیشه افغان به مارکیت‌های جهانی، سرمایه‌گذاری کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید که این اتحادیه برای زمینه‌سازی دسترسی زنان تجارت پیشه افغان به مارکیت‌های جهانی، سرمایه‌گذاری کرده است.

photo_2019-03-11_16-39-27

پییر مایدون امروز سه‌شنبه(21 حوت) در نشست اتاق تجارت و صنایع زنان افغان، در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل گفت، موضوع جندر برای اتحادیه اروپا بسیار مهم است؛ این اتحادیه در زمینه توانمندسازی زنان افغانستان همکاری دارد و نیز برای زمینه‌سازی دسترسی زنان تجارت پیشه افغان به مارکیت‌های جهانی، سرمایه‌گذاری کرده است.

رولاغنی، بانوی اول افغانستان نیز در این نشست افزایش حضور بانوان تجارت‌پیشه در این کشور را یک دست‌آورد بزرگ دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۵۰ تجارت پیشه زن که از سوی اتاق تجارت وصنایع زنان افغان به گونه رسمی ثبت گردیده‌اند، در کشور فعالیت می‌کنند.

از سوی دیگر، نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن وپترولیم در این نشست با اشاره به آن‌که هدف حکومت آن است که تا سال ۲۰۲۴ به خودکفایی اقتصادی برسد، نقش سکتور خصوصی به ویژه زنان تجارت پیشه در این عرصه را بسیار با اهمیت دانسته، گفت: وزارت معادن و پترولیم پروژه‌های کوچک وبزرگ را در سال ۲۰۱۹ میلادی روی دست دارد و تلاش می‌کند که به زنان تجارت پیشه نیز برای سرمایه‌گذاری در آن پروژه‌ها زمینه‌سازی شود.

کامله صدیقی، معین وزارت صنعت وتجارت هم وعده سپرد که این وزارت با زنان تجارت پیشه و اتاق تجارت وصنایع زنان افغان همکار است.

این نشست اتاق تجارت وصنایع زنان افغان که به مناسبت دو سالگی فعالیت این اتاق و هشتم مارچ روز جهانی زن، راه‌اندازی گردیده بود، افزون بر مقام‌های دولتی، ۱۵۰ زن تجارت پیشه افغان از ۶ ولایت به شمول کابل نیز اشتراک داشتند.

این درحالی است که بر بنیاد فیصله شورای عالی اقتصادی در ۱۲ مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی، «اتحادیه متشبثین رهبر برای انکشاف افغانستان» به «اتاق تجارت و صنایع زنان افغان»  تغییر نام داد و فعالیت‌هایش را آغاز کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان