افغانستان موفق‌تر از چین و جاپان در امر مبارزه با بیماری ایدز

توسطروایت زنده

اسفند ۱۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

بر اساس گزارشی که سازمان کاهش اضرار جهانی ایدز به نشر رسانده، افغانستان نسبت به کشورهایی مانند پاکستان، هند، مالزیا، اندونزیا، چین و جاپان در جایگاه بهتری قرارگرفته است.

ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه امروز (شنبه، 18 حوت) در نشستی به خاطر قرار گرفتن افغانستان در جایگاه بهتر نسبت به گذشته، از نظر کنترل ویروس اچ.آی.وی و بیماری ایدز، گفت: “وزارت صحت عامه در تلاش است تا افغانستان یک کشور عاری از ویروس اچ آی وی تا سال 2030 باشد”.

زیور در ادامه افزود، برای رسیدن به این هدف دوام‌دار، وزارت صحت عامه حمایت و مواظبت خود را در راستای وقایع از ویروس اچ.آی.وی و هپاتیت، مطابق معیارهای ملی و بین‌المللی با سازمان‌های مختلف از طریق پاسخ‌دهی ادامه می‌دهد.

photo_2019-03-09_17-06-09

داکتر ماریا النا جی فیلیو بررومیو، رییس حوزوی سازمان صحی جهان در بخش مبارزه با مرض ایدز نیز در این نشست گفت که قرار گرفتن افغانستان در جایگاه بهتر در بخش خدمات کاهش اضرار، وقایه و تداوی برای مبارزه با امراض مختلف به ویژه اچ.آی.وی ایدز، هپاتیت و سایر امراضی که از طریق خون انتقال می‌یابند، مهم بوده و این را یک دست‌آورد بزرگ برای مردم این کشور خواند.

این در حالی است که گزارش سازمان جهانی که همه ساله به نشر می‌رسد، کشورهای مختلف را از نظر کیفیت، وسعت، پوشش و مؤثریت خدمات در سطح پالیسی و عمل با هم مقایسه می‌نماید. نظر به این معیارها، افغانستان در گزارش سال ۲۰۱۸ در بهترین موقعیت و مقدم‌تر از کشورهایی چون جاپان، مالزیا،‌ چین و پاکستان قرار گرفته است.

سازمان صحی جهان هفت معیار را برای به دست آوردن مقام بهتر در عرصه کنترل امراض ایدز و هپاتیت تعیین کرده که  افغانستان از آن جمله، “شش معیار” تعیین شده را به دست آورده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *