چخانسوری: تداوم نشست‌های مسکو، یک مانور سیاسی است/ اعضای تازه کمیسیون‌های انتخاباتی هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد

توسطروایت زنده

اسفند ۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که تداوم نشست‌های مسکو، یک مانور سیاسی است و احتمال دارد از آن سوء‌استفاده‌های سیاسی شود. هارون چخانسوری تأکید کرده که در هر نشستی باید حکومت افغانستان حضور داشته باشد.

چخانسوری که امروز شنبه(4 حوت) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت سخن می‌گفت، بیان داشت: آتش‌بس و آغاز مذاکرات با حکومت از آجندای بحث خلیل‌زاد در نشست روز دوشنبه دوحه با طالبان است.

وی افزود، حکومت بدون پیش‌شرط حاضر به گفت‌وگو با طالبان است، اما صلح بدون پیش‌شرط نیست و ما خطوط سرخی داریم که باید مد نظر گرفته شوند.

سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان اضافه کرد، گزینش اعضای جرگه صلح بر بنیاد یک مکانیزم مشخص صورت خواهد گرفت و در حدود چهار هزار نماینده در این جرگه سه روزه شرکت خواهند کرد.

haroun-750x377

وی با بیان این‌که در شروع هفته آینده، اعضای تازه کمیسیون‌های انتخاباتی کارشان را آغاز خواهند کرد، گفت: جمعا ٨۴ نفر برای کمیسیون‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده که ۶٩ نفر از طریق احزاب سیاسی معرفی شده و ١۵ نفر دیگر از آدرس نهادهای مدنی مرتبط به انتخابات. در این فهرست ١۴ خانم نیز شامل اند.

سخنگوی رئیس‌جمهور تاکید کرد که با گزینش افراد تازه در کمیسیون‌های انتخاباتی، در تقویم برگزاری انتخابات تغییری نخواهد آمد.

وی تصریح کرد، رییس جمهور غنی پارلمان را با نمایندگان تازه افتتاح خواهد کرد.

چخانسوری با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به ترکمنستان گفت، روابط میان افغانستان و آسیای میانه در صد سال اخیر این‌گونه نزدیک نبوده ‌است.

وی اضافه کرد که بر بنیاد تفاهمنامه‌ای که با ترکمنستان امضاء شده، برق هرات ۲۰درصد افزایش می‌یابد و یک دانشکده ادبیات ترکمنی در دانشگاه کابل ایجاد می‌شود و همچنان ترکمنستان، دانشکده ادبیات پشتو را در یکی از دانشگاه‌هایش ایجاد می‌کند.

چخانسوری در اخیر بیان داشت که حکومت افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد از راکت‌ پراکنی‌های پاکستان شکایت کرده ‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *