زاهد نصرالله خان: اطمینان می‌دهیم پاکستان در پروسه صلح افغانستان نقش مثبت بازی می‌کند

توسطروایت زنده

بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

زاهد نصرالله خان، سفیر پاکستان در دیدار با معاون ریاست اجرایی حکومت افغانستان، اطمینان داده که کشورش در پروسه صلح افغانستان نقش مثبت بازی می‌کند و تلاش خواهد کرد طالبان را برای مذاکره ترغیب کند.

دفتر مطبوعاتی محمد محقق امروز دوشنبه(29دلو) با بیان خبر این دیدار گفته است، در این دیدار که در اقامت‌گاه آقای محقق برگزار گردیده، طرفین پیرامون پروسه صلح و گفتمان بین‌الافغانی گفتگو کرده است.

pakistan and afg

معاون ریاست اجرایی حکومت در این دیدار خاطرنشان کرده که از گفتگوهای بین‌الافغانی حمایت و از تلاش‌های آمریکا برای صلح در افغانستان استقبال می‌کند.

محقق تصریح کرده که خواهان تشریک مساعی کشورهای منطقه و جهان درباره صلح افغانستان است و معتقد است که همه کشورهاى دوست از دور و نزدیک جهان، بی‌طرفانه براى صلح تلاش کنند تا افغانستان به میدان رقابت قدرت‌ها و منطقه مبدل نگردد.

سفیر پاکستان نیز در این دیدار به معاون ریاست اجرایی حکومت افغانستان اطمینان داده که کشورش در پروسه صلح افغانستان نقش مثبت بازی می‌کند و تلاش خواهد کرد تا طالبان را به مذاکره ترغیب کند.

این در حالی است که پیش از این دیدار، سفیر پاکستان در کابل با محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان و از نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز دیدار  و گفت‌وگو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *