دانش: رئیس‌جمهور نقش خاصی در قانون انتخابات ندارد

توسطروایت زنده

بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

 معاون دوم رییس‌جمهور افغانستان در ملاقات با مسئولان شماری از سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی در کابل تاکید کرده که در قانون انتخابات، رئیس‌جمهور این کشور نقش خاصی ندارد.

سرور دانش در این جلسه که امروز دوشنبه(29 دلو) برگزار شد، در مورد روند تعدیل قانون انتخابات، چگونگی تطبیق قانون و مشکلات مرتبط به استفاده از سیستم الکترونیکی و تکنالوژی بایومتریک، محکمه اختصاصی و نحوه گزینش کمیشنران جدید کمیسیون انتخابات، گفته است که پس از برگزاری انتخابات پارلمانی فضای بی‌اعتمادی به وجود آمد و به دنبال آن، جوانب مختلف دخیل در قضیه انتخابات بر اصلاحات در کمیسیون‌های انتخاباتی و تعدیل قانون انتخابات تأکید داشتند.

afg

در این جلسه مسئولان از دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا، نماینده ملکی ناتو، سفیران آلمان و استرالیا و مقام‌هایی از سفارت‌های امریکا، برتانیا، ناروی و جاپان اشتراک داشتند.

آقای دانش در ادامه افزوده که تعدیل قانون انتخابات در مشوره گسترده با جوانب مختلف دخیل در انتخابات، با توافق آرا و با رضایت و قناعت همه به تصویب رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرده که اکنون این قانون در مرحله تطبیق قرار دارد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تعیین کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی و آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان دو اولویت اساسی در تطبیق قانون انتخابات نام برد که از هم اکنون باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرده که در قانون انتخابات رئیس‌جمهور نقش خاصی ندارد، بلکه در این فرایند، احزاب، نامزان انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 و نهادهای مدنی نقش تعیین‌کننده دارند.

سرور دانش گفت که انتظار می رود جوانب ذی‌دخل در تعیین کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی افراد شایسته، کارفهم و متعهد را معرفی کنند تا کمیسیون‌های جدید انتخابات بتوانند به درستی مکلفیت‌های خویش را انجام دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *