جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفر تاریخی ولی‌عهد عربستان به اسلام‌آباد و استقبال بی‌پیشینه پاکستانی‌ها

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی در یک سفر دو روزه‌ و در رأس یک هیات 700 نفری، در شرایطی که مراسم استقبال بی‌نظیری از وی در اسلام‌آباد برگزار شد، امروز یک‌شنبه(28 دلو) وارد پاکستان گردید.

بر اساس گزارش‌ها، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با فرود آمدن هواپیمای حامل بن سلمان، شخصا برای استقبال از او در فرودگاه کوه نور اسلام‌آباد حاضر شد.

پس از ورود محمد بن سلمان، جنگنده‌های اف-۱۷پاکستان هواپیمای حامل او به آسمان پاکستان آن را همراهی کردند و هزاران کبوتر در مراسم استقبال از ولی‌عهد عربستان به آسمان رها شد.

تیم بزرگی از نیروهای ویژه حفاظت بن سلمان از چند روز پیش وارد پاکستان شده بودند تا جوانب امنیتی این سفر را بررسی کنند.

هیأت 700 نفری همراه ولی‌عهد عربستان، شامل اعضای خانواده سلطنتی، وزیران کلیدی پادشاهی و صدها بازرگان است. به همین دلیل، ده‌ها هوتل پنج ستاره برای اقامت هیأت عربستان در نظر گرفته شده و ۳۰۰ تویوتای لندکروز برای استفاده مهمانان تدارک دیده شده است.

Pakistan and saudi arbia

بر بنیاد گزارش‌ها، قرار پاکستان در جریان این سفر، در مجموع یک بسته کمک ۲۱ میلیارد دالری را از عربستان  دریافت کند. یکی از مهم‌ترین قراردادهای اقتصادی دو کشور، تاسیس یک پالایشگاه نفت جدید به ارزش هشت میلیارد دالر در بندر گوادر در جنوب پاکستان خوانده شده است.

این در حالی است که پاکستان این روزها با وضعیت وخیم اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و ذخیره‌گاه‌های ارزی‌اش در حال تمام شدن است. این کشور با کسری شدید بودجه روبروست و برای تامین مالی آینده خود، تلاش می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان