جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پس از مسکو؛ حکومت افغانستان این‌بار از سفر نمایندگان تحریم‌شده طالبان به اسلام‌آباد شکایت کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال وزارت امورخارجه افغانستان از سفر برخی چهره‌های شامل در فهرست تحریم‌های جهانی طالبان به مسکو، این‌بار این وزارت از سفر برخی چهره‌های تحریم‌شده طالبان به اسلام‌آباد، به سازمان ملل متحد شکایت کرده ‌است.

به گزارش طلوع‌نیوز، حکومت افغانستان شام روز جمعه(26 دلو)، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از سفر نمایند‌گان طالبان به پاکستان شکایت کرده‌ است.

در بخشی از این نامه آمده ‌است که دیدار طالبان با نخست‌وزیر پاکستان بی‌هماهنگی حکومت افغانستان سازمان داده شده‌ و نام‌های آن نمایند‌گان طالبان که به پاکستان دعوت شده‌اند، در فهرست تحریم‌های سازمان ملل جا دارد.

taliban in moscow

صبغت احمدی، سخن‌گوی وزارت امورخارجه افغانستان در این مورد به طلوع‌نیوز گفته است، دیدار نمایند‌گان طالبان با نخست‌وزیر پاکستان، نقض صریح حاکمیت ملی افغانستان و قطع‌نامه کمیته ۱۹۸۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد است و این کار به گونه‌ای به رسمیت شناختن طالبان شمرده می‌شود.

به گفته وی، اعضای هیئت مذاکره‌کننده طالبان در تحریم سازمان ملل قرار دارند و حق سفر ندارند.

بر بنیاد گزارش‌ها، قرار است دور جدید مذاکرات نمایند‌گان طالبان و امریکا، این‌بار به دعوت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شود. گزارش شده که در حاشیه این گفت‌وگوها، قرار است نمایندگان طالبان با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز دیدار کنند، اما گزارش‌هایی وجود دارد که برنامه این دیدار رد شده است.

در حاشیه این سفر به اسلام‌آباد هم‌زمان با سفر ولی‌عهد عربستان به پاکستان، گزارش دیگری از امکان دیدار هیأت طالبان با محمد بن سلمان نیز منتشر شده بود که بر اساس آخرین خبر، این دیدار هم لغو شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان