فرمان اشرف غنی در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری؛ نیروهای امنیتی حق جانبداری و حمایت از نامزدان را ندارند

توسطروایت زنده

بهمن ۲۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در فرمانی  وزارت‌های دفاع ملی و امورداخله و ریاست عمومی امنیت ملی این کشور را مکلف کرده که به‌ منظور تأمین امنیت کارکنان و دفاتر مرکزی و ولایتی کمیسیون های انتخاباتی، مراکز و محلات رأی‌دهی و شمارش آرا و اشتراک فعال مردم در انتخابات ریاست جمهوری آینده تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

در این فرمان آمده است، وزارت‌های امنیتی و دفاعی جهت اشتراک فعال و هرچه بیشتر زنان در روند انتخابات، مؤظفین زن را در مراکز و محلات رأی‌دهی زنانه، توظیف نمایند.

elections

در فرمان افزوده شده که نیروهای امنیتی و دفاعی وظایف محوله مرتبط به تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری را مطابق احکام قوانین و با رعایت اصل بی‌طرفی اجراء نموده و از هیچ‌یک از کاندیدان، جانب‌داری و حمایت ‌ننمایند.

در فرمان ریاست جمهوری با بیان این که نیروهای امنیتی و دفاعی حین اجرای وظایف محوله، کرامت انسانی و حقوق قانونی رأی‌دهندگان، کاندیدان، ناظرین، مشاهدین و رسانه‌های همگانی را رعایت نموده، آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی حین اجرای وظایف محوله از هر نوع تبعیض و تعصب قومی، نژادی، جنسیتی، سمتی، زبانی و مذهبی اجتناب ورزیده، از ورود خودسرانه در مراکز و محلات رای دهی خودداری نمایند.

در فرمان تاکید شده است که هرگاه نیروهای امنیتی و دفاعی از اصول مندرج این فرمان تخلف نمایند، در صورت تثبیت تخلف و موجودیت اسناد و مدارک، غرض تعقیب عدلی به‌مراجع ذی‌صلاح معرفی می گردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *