نور در نشست مسکو: در صورت توافق با طالبان، امکان دارد انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیافتد

توسطروایت زنده

بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عطامحمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان و یکی از اشتراک‌کنندگان نشست بین‌الافغانی مسکو از فضای پیش‌آمده در نشست مسکو ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید که در صورت توافق صلح با طالبان، امکان دارد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  این کشور بار دیگر به تعویق بیافتد.

به گزارش اسپوتنیک، آقای نور قبل از آغاز این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفته است: “من واقعا از فضای پیش‌آمده بسیار خرسند هستم، فضا کاملا صمیمی بود، افغانی و بین‌الافغانی بود، صحبت‌های هر دو طرف که صحبت‌های ابتدایی و تعارفی بود. من باور به این دارم که افکار برای آوردن صلح بسیار نزدیک است، یک ابتکار بسیار خوب و در تاریخ افغانستان یک نقطه عطف است”.

Atta mohammad noor

وی در جواب این‌که آیا در این نشست تعارفی در مورد ایجاد حکومت موقت صحبت شده یا خیر گفت: “نخیر، در مورد حکومت موقت یا انتقالی تا هنوز بحث نشده، کنفرانس اصلی پسان‌تر شروع می‌شود و در صورتی که ما به توافقی دست پیدا کنم که آن به صلح می‌انجامد و به جنگ نقطه پایان می‌گذارد، حکومت انتقالی که طالبان در قدرت سیاسی آن شریک شوند و جنگ ختم شود، به آن موافقه خواهیم کرد”.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در عین حال در مورد برگزارای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه جولای سال جاری گفته است: “بستگی به نتیجه پروسه صلح دارد، اگر پروسه صلح نتیجه بدهد، ممکن انتخابات عقب برود”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *