شبکه زنان افغان: زنان نمی‌گذارند قربانی معاملات پس پرده در مورد صلح شوند

توسطروایت زنده

بهمن ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شبکه زنان افغان با تاکید بر صلح عادلانه و پایدار در افغانستان می‌گوید که زنان افغان نمی‌خواهند و نمی‌گذارند که قربانی معاملات پس پرده حکومت، جامعه بین‌المللی، احزاب سیاسی و جناح‌های مخالف برای صلح شوند.

مسئولین این شبکه امروز پنج‌شنبه(11 دلو) در یک نشست خبری در کابل گفتند، زنان افغان خواهان صلح عادلانه و پایدار می‌باشند و صلح پایدار مستلزم مشارکت وسیع زنان است.

مسئولین این شبکه در ادامه تصریح کردند: “زنان افغان قربانی‌های بی‌شماری را در چهار دهه گذشته متحمل شده‌اند. منازعات و جنگ‌های دوامدار، زنان و دختران را از پیشرفت و ترقی باز نگه‌داشت و در نتیجه کشور ما نیز از ترقی و تعالی عقب ماند؛ چون از توانایی‌های نیمی از نفوس برای پیشرفت جامعه کار گرفته نشد”.

photo_2019-01-31_16-11-27

به باور این شبکه، زنان افغان از هر کوشش و روندی که برای آوردن صلح دایمی و پایدار در افغانستان صورت می‌گیرد، استقبال می‌کنند، اما می‌خواهند صلح اجتماع‌محور بوده و با سهیم ساختن زنان، قربانیان و متضررین جنگ افغانستان در سطوح محلی و ملی عملی گردد.

شبکه زنان افغان افزوده است: “استفاده از حضور سمبولیک زنان در شورای عالی صلح و دخیل ننمودن این زنان در بحث های مهم سیاسی و ملی در مورد صلح، دیگر برای زنان افغان قابل قبول نیست”.

مسئولین این شبکه تأکید کردند که زنان افغان به هیچ گروهی حق نمی‌دهند که دست‌آوردها، مشارکت و حقوق زنان را به معامله بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *