سازمان ملل: 7.7 میلیون دالر برای کمک به خانواده‌های بی‌جاشده در افغانستان نیاز است

توسطروایت زنده

بهمن ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان در یک گزارش تاکید کرده است که برای کمک‌رسانی به خانواده‌هایی که از کمک‌های زمستانی در افغانستان مستفید نشدند، مبلغ ۷.۷ میلیون دالر نیاز است.

در یک خبرنامه ریاست اجرایی حکومت افغانستان در این مورد آمده است، دوکتور عبدالله عبدالله در نشست کمیته اجرایی بی‌جاشد‌گان و عودت کنند‌گان که روز چهارشنبه(10 دلو) برگزار شد، تاکید کرده که اتهاماتی درباره سوء‌استفاده از کمک‌های غذایی و غیرغذایی برای مهاجرین و بی‌جاشد‌گان وجود دارد.

CE afg

وی بیان کرده که به زودی یک هیئت به حوزه غرب افغانستان می‌رود تا روی این اتهامات تحقیق کند.

این در حالی است که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهند‌گان (UNHCR) درباره کمک‌های زمستانی در افغانستان گزارش داده است که تا حالا برای ۶۲ هزار و ۷۰۰ خانواده کمک‌های زمستانی توزیع شده و هر خانواده مبلغ ۱۰۰-۲۰۰ دالر و یا ۱۵ هزار افغانی دریافت کرده است.

این نهاد بین‌المللی در ادامه گزارش خود تاکید کرده که برای خانواده‌هایی که از کمک‌های زمستانی مستفید نشدند، مبلغ ۷.۷ میلیون دالر ضرورت است.

اما وزارت امورمهاجرین و عودت‌ کنند‌گان در نشست کمیته اجرایی بی‌جاشدگان و عودت‌کنندگان گفته است که برای ۸۳ هزار خانواده کمک‌های زمستانی در نظر گرفته شده بود؛ اما این تعداد به ۹۶ هزار و ۴۴۹ خانواده افزایش یافت؛ به این خاطر خلأیی پیش آمد. اکنون ۳۳ هزار خانواده نیاز به کمک‌های فوری دارند.

این در حالی است که رییس اجرایی حکومت افغانستان در این نشست بیان داشته که باید در توزیع کمک‌ها دقت صورت بگیرد تا افراد نیازمند از آن مستفید شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *