استقبال تیم انتخاباتی صلح و اعتدال از پیشرفت در مذاکرات امریکا و طالبان/ طالبان از مذاکرات بین‌الافغانی حمایت کند

توسطروایت زنده

بهمن ۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

به دنبال پیشرفت‌های اخیر در روند گفت‌وگوهای امریکا و طالبان در قطر، تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز از این گفت‌وگوها و نتایج آن استقبال کرده، از طالبان خواسته که از مذاکرات بین‌الافغانی حمایت کند.

در یک اعلامیه تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در مورد تحولات اخیر در روند صلح افغانستان آمده است: مذاکرات اخیر صلح در دوحه یک قدم مهم پنداشته می‌شود و ما نتایج آن را با امیدواری تعقیب می‌کنیم.

در بند دوم این اعلامیه، تیم صلح و اعتدال تأکید کرده که یگانه راه موفقیت پروسه مذاکرات و دستیابی به صلح پایدار را در راه‌اندازی مذاکرات بین‌الافغانی می‌داند، بر این اساس، در حالی که از جانب امریکا به سبب تاکید روی اهمیت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی سپاس‌گذاری می‌کند٬ از طالبان می‌خواهد از مذاکرات بین‌الافغانی حمایت نماید.

atmar

تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر تصریح نموده که برقراری آتش‌بس همه‌جانبه به مثابه قدم اول در راستای موفقیت پروسه مذاکرات و برقراری صلح، بسیار مهم است.

این تیم در عین حال اعلام کرده که از موقف‌گیری حکومت افغانستان در قبال تلاش‌های موجود صلح مطمین نیست و به باور آن‌ها، این حکومت باید از تلاش‌های جاری با جدیت حمایت نموده، در راه موفق ساختن پروسه صلح و ختم جنگ خان‌مانسور، قدم‌های مثمر بردارد.

در این اعلامیه در عین حال برای موفقیت پروسه مذاکرات و برقراری صلح سراسری در افغانستان، بر اجماع سیاسی تمام مردم و اقشار سیاسی جامعه تأکید شده و خواستار ایجاد یک چتر بزرگ اجماع ملی در تکمیل و حمایت از تلاش‌های موجود صلح گردیده است.

تیم صلح و اعتدال خاطرنشان نموده که آماده هرگونه کمک و مشارکت با زلمی خلیلزاد٬ نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور مصالحه افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *