جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اتمر: ارگ ریاست جمهوری در تلاش تغییرات گسترده غیرقانونی در کمیسیون انتخابات است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حنیف‎ اتمر، رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال و از نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تأکید کرده که به اساس گزارش منابع موثق و رسانه‌ها، ارگ ریاست جمهوری در تلاش تغییرات گسترده در کمیسیون مستقل انتخابات است.

دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر در یک خبرنامه گفته است، در حالی که تیم صلح و اعتدال خواستار و حامی اصلاحات لازم در نظام حقوقی و ساختاری نهادهای انتخاباتی می‌باشد، بر این باور است که اقدام یادشده در مورد تغییر کمیشنران کمیسیون انتخابات که به طور یک‌جانبه و بدون هیچ‌گونه مشوره با ما و سایر کاندیدان انتخاباتی صورت می‌گیرد، غیرقابل قبول است.

atmar

در ادامه این خبرنامه آمده است، این امر می‌تواند لطمه بزرگی به اعتبار پروسه ملی انتخابات وارد کند.

اتمر در ادامه تاکید کرده است: “زمانی که رهبری حکومت خود یکی از کاندیدان ریاست جمهوری می‌باشد، تغییر کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات فقط از مجرای یک پروسه شفاف در هماهنگی و مشوره با سایر کاندیدان ممکن است. در غیر آن، هر نوع اقدام یک جانبه، اصل بی‌طرفی و شفافیت را در روند انتخابات به طور جدی زیر سوال خواهد برد.”

رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در ادامه تصریح کرده است: که این اقدام و سایر تلاش‌های اخیر غیرقانونی و مغایر عرف انتخاباتی رهبری حکومت وحدت ملی، به شمول عزل و نصب‌های سیاسی که به طور مثال از برکناری وزیر حج و اوقاف می‌توان یاد کرد و نیز، دیگر اقدامات نمایشی به منظور بهره‌برداری انتخاباتی، نه تنها مایه نگرانی عمیق ما و سایر کاندیدان و همه مردم افغانستان گردیده است، بلکه این امر بدون شک باور نیم‌بند مردم ما را نسبت به پروسه انتخابات عمیقا خدشه‌دار ساخته است.

محمد حنیف اتمر در ادامه از تمام جریان‌های سیاسی، کاندیدان ریاست جمهوری، شرکای بین‌المللی افغانستان و نهادهای مدنی ملی و بین‌المللی ‌خواسته است که اجازه ندهند حکومت این پروسه ملی و دموکراتیک را سبوتاژ کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان