گفتگوی زلمی خلیلزاد با مقامات هندی در مورد چگونگی تأمین صلح پایدار در افغانستان

توسطروایت زنده

دی ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

زلمی خلیلزاد از صحبت با مقامات هندی در مورد چگونگی کمک به افغان‌ها برای دستیابی به صلح پایدار خبر داده است.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توییتر خود نگاشته است: هر دو کشور تعهد بلندمدت مشترک نسبت به  افغانستان دارند.

وی در ادامه گفته است که “ما در مورد چگونگی کمک به افغان‌ها برای دستیابی به صلح پایدار و زمینه‌های همکاری‌های احتمالی به صورت دوجانبه و منطقه‌ای صحبت کردیم”.

us Zalmay khalilzad

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان روز پنج‌شنبه(20 جدی) یکی از اشتراک‌کنندگان دیالوگ بین‌المللی به نام “ریسینا” در هند بود که در آن حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور نیز سخنرانی ‌کرد. او سپس روز جمعه با وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو نمود.

راویش کمار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک نشست مطبوعاتی گفته است، زلمی خلیلزاد با سوشما سواراج، وزیر امورخارجه و ویجی گوکهالی، سکرتر امور خارجی هند در مورد افغانستان گفتگو کرد.

به گفته وی، در دیدار با خلیل‌زاد “موقف خود را کاملا واضح ساختیم که پروسه صلح در افغانستان باید به مالکیت، رهبری و کنترول افغان‌ها باشد. موقف ما درباره افغانستان معلوم بوده و ثابت است. هند از پروسه صلح و آشتی در افغانستان حمایت می‌کند”.

بر اساس اعلامیه وزارت امورخارجه امریکا، زلمی خلیل‌زاد از هشتم تا بیست و یکم ماه جنوری از هند، چین، افغانستان و پاکستان دیدن می‌کند. آقای خلیل‌زاد پس از هند عازم چین شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *