جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون انتخابات افغانستان خواستار پی‌گرد عدلی و قضایی نهاد تیفا شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل انتخابات از نهادهای عدلی و قضایی خواسته تا در پیوند به اتهاماتی که از سوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) به این کمیسیون وارد شده، این نهاد را تحت پی‌گرد قانونی قرار دهند.

این کمیسیون در یک اعلامیه که امروز شنبه(22 جدی) منتشر کرده، نگاشته است: “نهاد محترم تیفا بدون درک مسئولیت وظیفوی و وجیبه ملی‌شان تا هنوز هیچ سندی را مبنی بر این‌که کارکنان کمیسیون در هر سطحی که باشند، مرتکب فساد مالی و انتخاباتی و یا اخلاقی شده باشند و یا در مجموع به منظور رفع کمبودی‌ها و کاستی‌ها، به کمیسیون ارایه نکرده است. از همه مهم‌تر این‌که اگر نهاد مذکور کدام سندی را در یافته است، به منظور جلوگیری از تلف شدن حق مردم و کاندیدان، باید قبل از همه به کمیسیون ارایه می‌نمود”.

IEC

کمیسیون مستقل انتخابات در ادامه گفته است، وارد ساختن اتهام‌های بی‌اساس و به چالش کشاندن و صدمه زدن روندهای ملی و مردمی، جرم بوده و مرتکبین باید به صورت جدی مورد پیگرد قرار گیرند.

این درحالی است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) روز پنج‌شنبه(20 جدی) در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: بر اساس تقویم انتخاباتی، ۶۱ روز پیش باید نتایج ابتدایی و ۲۱ روز پیش نتایج نهایی انتخابات پارلمانی از سوی کمیسیون انتخابات اعلان می‌گردید، اما این کمیسیون با گذشت بیش از دو ماه نتوانسته نتایج ابتدایی تعدادی از ولایات به شمول کابل را اعلان نماید؛ که این موضوع به صراحت عدم کفایت و شایستگی کمیسیون و وجود زد و بندهای مالی و سیاسی را در درون کمیسیون نشان می‌دهد.

به گزارش تیفا، “تیم عملیاتی در کمیسیون، به جای این‌که مصروف جدا نمودن آرای پاک از آرای ناپاک باشد، مصروف معاملات پولی کلان و ازدیاد آرای کاندیدان مورد نظر در اثر تفتیش‌ها و بازشماری‌های گوناگون است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان