نشست وزرای امورخارجه کشورهای آسیای مرکزی و هند با حضور افغانستان در سمرقند برگزار می‌شود

توسطروایت زنده

دی ۱۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

قرار است نشست وزرای امورخارجه کشورهای آسیای مرکزی و هند با حضور افغانستان روز شنبه هفته آینده در شهر سمرقند برگزار شود.

در این نشست که به مدت دو روز(12 و 13 جنوری) برگزار می‌شود، صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز حضور دارد.

وزارت خارجه ترکمنستان در یک اعلامیه با بیان این خبر گفته است: “نخستین نشست وزرای امورخارجه کشورهای آسیای مرکزی و هند با اشتراک افغانستان، روزهای 12 و 13 جنوری سال 2019 در سمرقند برگزار خواهد شد”.

photo_2019-01-09_07-22-10

در این اعلامیه آمده است: “در این نشست، سوشا سوآراج وزیر امورخارجه هند، جنگیز حیدربکوف وزیر امورخارجه قرقیزستان، مهرالدین وزیر امورخارجه تاجیکستان، رشید مرداف وزیر امورخارجه ترکمنستان، عبدالعزیز کمیل‌اف وزیر امورخارجه ازبکستان، مختار طلوبردی، معاون اول وزیر امورخارجه قزاقستان و همچنان از افغانستان صلاح‌الدین ربانی وزیر امورخارجه این کشور حضور خواهند داشت”.

قرار است در این نشست مسایلی چون توسعه بیش از پیش تماس‌ها در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی و همچنان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی بررسی ‌شود. هم‌چنان به گزارش‌ رسانه‌ها، طرف‌ها به صلح و ثبات در افغانستان نیز توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، نشست وزرای کشورهای آسیای مرکزی و هند با ابتکار هند در سال 2012 آغاز به کار کرده و به تشدید همکاری‌ها بین هند و کشورهای منطقه کمک کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *