محمد عمر داوودزی به پاکستان می‌رود

توسطروایت زنده

دی ۱۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شورای عالی صلح از سفر عمر داوودزی به پاکستان خبر داده است.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح امروز (یک‌شنبه، 16 جدی) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل گفته است، قرار است نماینده خاص رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح به هدف جلب همکاری‌های عملی و حمایت پاکستان از آغاز مذاکرات مستقیم صلح دولت با طالبان و اجماع منطقه‌ای صلح، در یک سفر چهار روزه، روز سه‌شنبه(18 جدی) به پاکستان برود.

محمدعمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح
محمدعمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح

به گفته وی، در این سفر، آقای داوودزی با وزیر خارجه، رییس ستاد ارتش، رهبران سیاسی و مذهبی تأثیرگزار پاکستان و در صورت حضور، با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان دیدار و در مورد آغاز مذاکرات مستقیم صلح دولت افغانستان و گروه طالبان گفتگو می‌کند.

سخنگوی شورای عالی صلح در ادامه افزوده است، پروسه صلح دولت با طالبان در وضعیت حساسی قرار دارد و از همین‌رو، نقش حکومت پاکستان در آماده‌سازی طالبان به گفتگوهای رو در رو با حکومت افغانستان مهم است.

وی در عین حال تماس‌های اخیر برخی کشورها به شمول امریکا و ایران با گروه طالبان را در هماهنگی و تفاهم با دولت افغانستان خوانده و تاکید کرده است، اجماع ملی و بین‌المللی روی رهبری و مالکیت گفتگوهای صلح توسط افغانستان تشکیل شده و هر اقدامی که صورت می‌گیرد، باید در هماهنگی و انسجام کاری با دولت افغانستان باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *