8 کودک شگفت انگیز؛ کارآفرینانی که در دهه اول عمر خود تبدیل به الگوهای بزرگ شده اند

توسطسجاد حبیبی

دی ۱۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

اکثر ما سال‌ها نیاز به گردآوری یک بیوگرافی(سی‌.وی) قابل توجه داریم که محدوده دانش و تجربه ما را نشان دهد. ما از طریق کارآموزی، فعالیت‌های جانبی و کارهای سطحی ورودی، تلاش می‌کنیم تا به سطح بالاتری برسیم. حتی پس از موفقیت‌های شغلی که ده‌ها سال طول می‌کشد، اکثریت قریب به اتفاق ما هرگز مستقل نشده و در مسیر دشوار کارآفرینی قرار نمی‌گیریم.

اما کودکان استثنایی هم هستند که از پله وسطی پرش کرده و مستقیما برای ساختن و راه اندازی یک شرکت موفق اقدام کرده‌اند. در زیر 10 کودک برجسته کارآفرین سال 2017 معرفی شده‌اند که سابقه کاری آن‌ها مایه حسادت می‌باشد.

یک

رایان: رایان تویز ریوویو

آیا به دنبال بهترین بازیچه‌ها هستید؟ دیگر لازم نیست ببینید، رایان شش ساله در کانال یوتیوب‌اش بازیچه‌های مشهور را ارزیابی می‌کند و در سال گذشته بیشتر از 11 میلیون دالر درآمد داشته است. بلی درست خواندی؛ در سن 6 سالگی؛ 11 میلیون دالر! بعد از آن‌که یکی از ویدیوهای رایان به صورت گسترده نشر شد، بینندگان کانال رایان به سرعت افزایش یافت و او آغاز به جمع‌آوری مفاد از برندهای اسباب‌بازی کرد که فروشات آن از طریق کانال‌اش صورت می‌گرفت. جذابیت و جوانی رایان، او را به یک چهره شاخص برای بازدیدکنندگان جوان ساخت و او به یک پادشاه شکست‌ناپذیر در ترغیب کودکان برای خرید تبدیل شده است.

دو

ایوان: ایوان تیوب اچ دی

یکی از ارزیابی‌کنندگان موفق بازیچه، ایوان دوازده ساله است. بر اساس گزارش‌ها او درآمد 1.3 میلیون دالری را از کانال یوتیوب‌اش به دست می‌آورد. شخصیت کاریزماتیک و بیانات خنده‌دار چهره او، بیش از 1.2 میلیارد بازدید صفحه را جذب کرده است. ویدیوهای او شامل بررسی نکتایی‌ها، چالش ویدئو و آزمایش‌های علمی است.

سه

میکایلا اولمر: رییس اجرایی می ایند د بیز

بیش‌تر ما سعی کرده‌ایم لیموناد بفروشیم، اما میکایلا دوازده ساله بالاتر و فراتر از یک فروشگاه معمولی بوده است. شرکت لیموناد او، «من و زنبورها»، اکنون نوشیدنی‌ها را به صورت عمده در سراسر آمریکا می‌فروشد و یک سرمایه‌گذاری 60 هزار دالری را در برنامه تلویزیونی «شارک تانک» از آن خود کرده است.

منبع عکس: ABC
منبع عکس: ABC

 چهار

اسابل و کارلون برکاه: دا بمب بت فیزر

این خواهران نوجوان شب خود را تنها در جنگیدن بر سر ریموت تلویزیون نمی‌گذرانند. به جای آن، آن‌ها در سن 15 و 16 سالگی یک شرکت چند میلیون دالری وسائل حمام را اداره می‌کنند. دختران تنها 10 و 11 سال داشتند که این شرکت را راه انداختند. این کارآفرینان تولید خود را در 320 فروشگاه و 38 ایالت می‌فروشند.

پنج

گیمر ایتان: ایتان گرنر

ارزیابی اسباب‌بازی تنها فرصت موفق در یوتیوب نیست. کانال کودک گیمر ایتان نزدیک به 1.8 میلیون اشتراک‌کننده دارد. ایتان ده ساله بیش‌تر برای بازی روب لاکس، ماین کرفت، و گیم‌های موبایل مشهور است و با ابراز علاقه واقعی خود به آن بازی‌ها، توجه بینندگانی که او را تماشا می‌کنند را به خود جلب می‌کند. این داستان موفقیت بریتانیایی تا به امروز 1.8 میلیون فروش داشته است.

https://youtu.be/Cr420J5UXhE

ششم

کوری نایوس؛ مستر کوری کوکیز

بیشتر ما خاطرات دوست داشتنی پخته کردن شیرینی را با مادر داریم، اما کوری 13 ساله، از آن‌که کلچه‌ها را تنها بخورد، خوشحال نبود. او در سن 5 سالگی شروع به تولید کلچه ها کرد و در 8 سال گذشته، شرکت او به سرعت رشد نموده است.

هفتم

اژیا نیوسون؛ سوپر بزنیز گرل

اژیا که در دیترویت آمریکا زندگی می‌کند، شروع به خرید شمع‌ها کرد و آن‌ها را در سن 5 سالگی مجددا فروخت. او شروع به استخدام بچه‌های دیگر کرد تا بتواند کسب و کار خود را به سرعت توسعه دهد. امروز اژیا سیزده ساله شمع‌های خود را تولید می‌کند و انتظار می‌رود که درآمد 100 هزار دالری در سال 2017 کسب کند. او حتی در نمایش ها نیز ظاهر شده است.

هشتم

ایبی کرچر؛ ایبیز بیتر

ایبی کیرچر در حالی که یک روز در خانه بود، میوه عناب خود را تولید کرد و به زودی خلاقیت خود را به یک کسب و کار تبدیل کرد. در حال حاضر شرکت او چند طعم منحصر به فرد عناب را تولید و به فروش می‌رساند، از جمله تاریخ پشته، نارگیل بادام، عسل بادام، کراوات توت زمینی و قهوه بادام.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *