جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایران: به گفت‌وگو با طالبان با اطلاع دولت افغانستان ادامه می‌دهیم

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به کابل سفر کرده، از گفت‌وگوهای این کشور با طالبان به منظور رفع مشکلات امنیتی موجود در افغانستان خبر داده است.

علی شمخانی صبح امروز چهارشنبه(5 جدی) در دیدار با همتای افغان خود، خاطرنشان کرده که مجموعه ارتباطات و گفت‌وگوهای انجام شده با گروه طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی خواستار ایجاد ساز و کارهای مبتنی بر گفت‌وگوی مستمر و مشارکت فعال کشورهای منطقه در فرآیندهای امنیتی شده و تأکید کرده که این گفت‌وگوها می‌تواند تضمین‌کننده ثبات و توسعه پایدار برای ملت‌های منطقه باشد.

photo_2018-12-26_17-04-38

دبیر شورای امنیت ملی ایران با جدی ارزیابی کردن خطر گسترش دامنه نفوذ داعش در افغانستان بر ضرورت اتخاذ اقدامات عملی برای مقابله با این نقشه شوم تأکید کرده است.

وی در عین حال تقویت و گسترش پاسگاه‌های مرزی را برای حفظ امنیت مرزهای دو کشور بسیار ضروری دانسته و خواستار همکاری بیش از بیش دو کشور در این زمینه گریده است.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان نیز در این دیدار، گفت‌وگوهای نزدیک مقامات امنیت ملی دو کشور را در رفع برخی موانع در مسیر اجرای توافقات گذشته، تعیین‌کننده عنوان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان