جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادغام اداره اراضی افغانستان با وزارت شهرسازی/ معرفی جواد پیکار به حیث سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست جمهوری افغانستان از تعیین جواد پیکار به عنوان سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی خبر داده است.

این در حالی است که قبل از این رییس جمهور اشرف غنی در فرمانی، دستور داده اداره اراضی افغانستان با وزارت شهرسازی و مسکن ادغام شود و این وزارت به وزارت شهرسازی و اراضی تغییر نام داده است.

در حکم ریاست جمهوری آمده است: “به تأسی از حکم ماده پنجاهم قانون اساسی و به منظور ایجاد اصلاحات سالم در سیستم اداری و همچنان جلوگیری از تورم تشکیلاتی و ادارات موازی در ساختار دولت جمهوری ا.ا، مراتب آتی منظور است: ادغام اداره اراضی افغانستان با وزارت شهرسازی و مسکن تحت عنوان «وزارت شهرسازی و اراضی»”.

javad paykar

در این حکم افزوده شده است که تشکیل اداره اراضی افغانستان و وزارت شهرسازی و مسکن با هم مدغم و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مؤظف می‌گردد، طرح تشکیل جدید وزارت شهرسازی و اراضی را نهایی و جهت منظوری به ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ارایه نماید.

در ماده دیگر از این حکم گفته شده است: “با توجه به تصویب بودجه سال مالی ۱۳۹۷ از طریق شورای ملی و توشیح آن از جانب ریاست جمهوری ا.ا، الی ختم سال مالی ۱۳۹۷ معاشات کارمندان نهادهای مدغم‌شده کمافی‌السابق از بودجه قبلا منظورشده اجرا گردد.”

ریاست جمهوری از وزارت مالیه خواسته تا بودجه مورد نیاز وزارت شهرسازی و اراضی را در سند بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۸ در نظر بگیرد.

در ماده دیگر از این حکم تاکید شده، تمام اموال منقول، غیرمنقول و همچنان اسناد رسمی هر دو نهاد مدغم‌شده، در حضورداشت نماینده باصلاحیت اداره لوی سارنوالی، اداره عالی تفتیش و وزارت مالیه، به حیث ملکیت وزارت شهرسازی و اراضی ثبت و راجستر گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان