جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

صیاد: 39.4 درصد کار کمیسیون انتخابات برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی پیش رفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از پیشرف 39.4 درصدی کار کمیسیون برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی خبر داده است.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات افغانستان که امروز دوشنبه(28 عقرب) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، تأکید  کرد که شمارش آرای 11 ولایت تکمیل شده است.

صیاد افزود، آرای بیش از ۲۰۰ محل ولایت کابل تفتیش و بازشماری گردیده است. هم‌چنیم شمارش آرای بیش از شش ولایت تکمیل گردیده و بالغ بر ده ولایت دیگر در حال تکمیل است.

وی در ادامه گفت، چالش‌هایی در مورد شمارش آرای ولایت کابل وجود دارد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات یکی از چالش‌های شمارش آرا را زیاد بودن نامزدان عنوان کرده و گفت که این مسأله حجم ورق‌های رأی‌دهی را زیاد کرده است. وی ازدحام ناظران نامزدان را نیز از چالش‌های دیگر برای شمارش آرا در کابل عنوان کرد.

او در ادامه گفت که مداخله شماری از نامزدان چالش سومی است.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات
گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات

صیاد در این مورد گفت، روز گذشته ناظرین تعدادی از احزاب به دلیل مشاجره با یک کارمند پایین رتبه کمیسیون، روند بازشماری و تفتیش را متوقف ساخته و موضوع را با رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی شریک ساختند.

وی در ادامه تأکید کرد، گرچه رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی از بررسی موضوع اطمینان دادند و تاکید کرد به کار خویش ادامه دهند، اما ناظرین مذکور توجه ننموده، با تحریک دیگران مانع پیشرفت کار روز یکشنبه شدند.

صیاد نیز از نهادها و احزاب و افراد سیاسی تقاضا کرد که اتهام‌های بی‌اساس را به کمیسیون مستقل انتخابات وارد نکنند.

رئیس کمیسیون انتخابات در ادامه گفت، شماری از دفاتر ولایتی ما در ولایت‌های بغلان و پکتیا بسته است. تقاضای ما این است که به فرهنگ بستن دروازه‌های‌ کمیسیون خاتمه داده شود.

وی از شرکای انتخاباتی تقاضا کرد که در این روند دخالت نکند. وی نیز از کمیسیون شکایات خواست که وظایف‌شان را در قالب صلاحیت‌ها و مسوولیت‌های‌شان به پیش ببرند.

صیاد در ادامه تاکید کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی بر خلاف اصول، نتایج شمارش آرا را پیش از وقت در سایت خود نشر کرده که این خلاف قانون است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان