دیدار محقق و خلیل‌زاد در کابل/ حملات طالبان به هزاره‌جات کمکی به روند گفتگوهای صلح نمی‌کند

توسطروایت زنده

آبان ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

پس از کنایه معاون دوم ریاست اجرایی حکومت افغانستان که گفته بود زلمی خلیل‌زاد فرصت دارد به پاکستان برود، با تمام بزرگان ببیند و به شهرستان خاک افغان ولایت زابل برود، اما به او می‌گوید که ملاقات‌هایش فشرده است، ظهر امروز یک‌شنبه(27 عقرب) در کاخ شورای وزیران، با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرد.

در یک خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجرایی حکومت آمده است: “داکتر زلمی خلیل‌زاد ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاد محقق گفت؛ مسئولیتم این است که روی روند گفتگوهای صلح در افغانستان کار نموده و برای تحقق مذاکرات مستقیم صلح بین طالبان با دولت افغانستان و همه طرف‌هاى مؤثر افغانى زمینه‌سازی کنم”.

وی افزوده که در همین راستا با تمام طرف‌ها و شخصیت‌های موثر در پروسه صلح دیدار و گفتگو خواهد کرد.

محمد محقق و زلمی خلیلزاد، ظهر امروز یک‌شنبه(27 عقرب) در کاخ شورای وزیران دیدار و گفتگو کردند

بر اساس این خبرنامه، محمد محقق نیز در این دیدار گفته که صلح از ضرورت‌های مردم افغانستان بوده و از این پروسه حمایت می‌کند.

اما وی افزوده که در این پروسه باید دو چیز را مد نظر داشت؛ دست‌آوردهای 18 سال گذشته و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی و دوم؛ فراگیر بودن صلح و آتش‌بس و هیئت مذاکره‌کننده با گروه طالبان.

معاون دوم ریاست اجرایی در عین حال از این‌که همزمان با آغاز گفتگوهای صلح، حملات طالبان بر مناطق هزاره جات آغاز گردیده، ابراز تاسف نموده و تاکید کرده که باید به طالبان تفهیم شود در این حملات کامیاب نخواهند شد و این‌گونه حملات غیرانسانى به مناطقى که آن‌ها بی‌دفاع فکر می‌کنند، کمکی به روند گفتگوهای صلح نخواهد کرد.

آقای محقق علاوه کرده که متاسفانه در نتیجه این حملات که در سه شهرستان ارزگان خاص، جاغورى و مالستان انجام شد، و قطعات ویژه و سرخ طالبان در این جنگ اشتراک داشتند، صدها تن شهید و زخمى و هزاران تن از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند که در این آستانه زمستان، نیاز جدی به کمک‌رسانى دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *