آغاز برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره امریکا؛ دموکرات‌ها به دنبال دست‌یابی به اکثریت در مجلس نمایندگان

توسطروایت زنده

آبان ۱۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مردم ایالات متحده امریکا از بامداد امروز سه‌شنبه(6 نوامبر) به وقت محلی که از دقایقی پیش به وقت افغانستان آغاز شده، برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایند‌گان و هم‌چنین 35 عضو از 100 عضو مجلس سنا این کشور، به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

این در حالی است که نتایج این انتخابات مسیر دو سال باقی مانده دوران ریاست جمهوری دونالد ترمپ را نیز مشخص خواهد ساخت.

به گزارش رادیو آزادی، حزب جمهوری‌خواه اکنون با تفاوت ۲۳ کرسی در مجلس نمایند‌گان و یک کرسی در سنا در کانگره امریکا در اکثریت قرار دارد، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها حداقل در مجلس نمایند‌گان به اکثریت دست خواهند یافت.

photo_2018-11-06_18-15-24

یک نظرسنجی سراسری در چهارم نوامبر از سوی واشنگتن پُست و شبکه خبری ابک نشان داد که 50 درصد مردم امریکا دموکرات‌ها را در برابر 43 درصد جمهوری‌خواهان، در مجلس نمایند‌گان ترجیح می‌دهند، اما برخی نظرسنجی‌ها رقابت‌های تنگاتنگ میان نامزدان این دو حزب را نیز در شماری از ایالت‌ها کشور نشان داده است.

پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کانگره امریکا، شماری از اعضای حزب دموکرات با احتمال حملات انفجاری از طریق بسته‌های حاوی مواد انفجاری که به آدرس‌های آن‌ها فرستاده شده بود، روبه‌رو شدند.

مقام‌های امریکایی یک باشنده ایالت فلوریدا را که از هواداران سرسخت دونالد ترامپ است، به ‌خاطر فرستادن این بسته‌های انفجاری متهم شناخته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *