جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تکمیلی/ کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان: آرای بدون بارکد بیومتریک مدار اعتبار است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان به توافق در استفاده از رای‌های بدون بارکد بیومتریک دست یافتند.

علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات در کنفرانس مشترک با کمیسیون انتخابات افغانستان گفت، آرای بدون بارکد بیومتریک اگر با رعایت قانون صورت گرفته باشد دارای اعتبار است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی برای دست یابی به توافق هردو کمیسیون به موارد ذیل اشاره کرد:

یکم: آرای صندق‌های که براساس شناسایی بیومتریک و براساس فهرست رای دهندگان صورت گرفته باشد از اعتبار برخوردار است.

دوم: آرای صندق‌های محلات و مراکز رای دهی، که اوراق رای دهی در آنها براساس شناسایی بیومتریک و در نبود فهرست رای دهندگان در محل رای دهی، براساس فهرست قلمی اجرا شده است در صورت که با فهرست اصلی دیتابیس مرکزی کمیسیون انتخابات مطابقت نماید از اعتبار برخوردار است.

IEC IECC

سوم: آرای محلات و صندق رای دهی، که براساس فهرست رای دهندگان اجرا شده است، زمانی از اعتبار برخورد دار است که از جانب رییس محل، ناظرین و مشاهدین حاضر در آن محل براساس طرزالعمل، حد آن تصدیق شده باشد و بالای صندق و آرای داخل آن کدام اعتراض و شکایت نگردیده و آرای مذکور با رعایت قانون و لوایح مربوطه انجام شده باشد.

چهارم: آرای محلات و صندق رای دهی، که در آن بدون فهرست رسمی و بدون شناسایی بیومتریک و قلمی که با فهرست اصلی مطابقت نداشته باشد و یا بدون نمایندگان کمیسیون‌های انتخاباتی، ناظرین و مشاهدین انجام گرفته باشد از اعتبار ساقط دانسته می‌شود.

پنجم: کمیسیون‌های انتخاباتی متعهد اند، که در وضع لوایح و طرزالعمل‌های که مرتبط با روند کاری هردو کمیسیون باشد، جلسات مشترک دایر نموده و تصامیم لازم را اتخاذ نمایند.

ششم: دفاتر ولایتی کمیسیون‌های انتخاباتی برای بهبود امور، در مطابقت به قانون و طرزالعمل‌های مربوطه و با مشارکت ناظرین و مشاهدین همکاری‌های لازم را می‌نمایند.

هفتم: کمیسیون‌های انتخابات برای سرعت بخشیدن در روند اجرات کمیته مشترک را در مرکز ایجاد می‌کند.

هشتم: هرگاه در نتیجه بررسی‌های مبتنی براسناد و مدارک موثق ثابت شود، که کار مندان و مدیران کمیسیون های انتخاباتی در هر سطحی که باشد و یا کاندیدان و سایر شاملین انتخابات در اجرای و ظایف شان غفلت و یا مرتکب جرم انتخاباتی گردیده اند و پروسه ملی انتخابات را صدمه زده اند، براساس قانون مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان