ادعای مردم ولایت ننگرهار در مورد جان باختن 17 غیرنظامی در یک عملیات شبانه علیه داعش

توسطروایت زنده

آبان ۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مردم شهرستان رودات ولایت ننگرهار ادعا دارند که در یک عملیات شبانه نیروهای امنیت ملی در این منطقه، 17 غیرنظامی جان باخته‌اند.

طلوع‌نیوز گزارش داده، شماری از باشند‌گان شهرستان رودات ادعا می‌کنند که هفده غیرنظامی در عملیات شبانه نیروهای دولتی در این شهرستان جان باخته اند. مقام‌های محلی ننگرهار این عملیات نظامی را تأیید می‌کنند، اما می‌گویند که این رویداد بررسی خواهد شد.

در همین حال، یک منبع که نخواسته نامش فاش شود، به تلویزیون یک گفته که این عملیات، شب چهارشنبه در شهرستان رودات ولایت ننگرهار از سوی نیروهای ویژه امنیت ملی راه‌اندازی شده بود.

nds

به گفته این منبع، هدف از این عملیات سرکوب یک گروه از داعشیان به شمول چهار فرمانده‌شان در یک منزل رهایشی بود که در این عملیات سه جنگجو کشته‌شده و شش تن دیگر به شمول فرمانده‌شان بازداشت شده‌اند.

اما شورشیان داعش در جریان این عملیات، از غیرنظامیان به حیث سپر استفاده کردند و این غیرنظامیان جان باخته‌اند.

این در حالی است که به دنبال این رویداد و کشته شدن غیرنظامیان، برخی از باشندگان ننگرهار با حمل اجساد غیرنظامی به شمول یک کودک، شاهراه تورخم-جلال آباد را در اعتراض به این عملیات، مسدود کردند.

اما عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته که در نتیجه سعی و تلاش بزرگان محل، شاهراه جلال‌آباد ـ تورخم دوباره باز شده ‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *