جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افشای کمک حامیان ایرانی به طالبان و شناسایی 9 فرد مرتبط توسط وزارت خزانه‌داری امریکا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که این کشور و همچنین 7 کشور عضو مرکز مقابله با تامین مالی تروریزم TFTC، و اقداماتی را در جهت آشکارسازی و درهم شکستن تلاش‌های طالبان و حامیان ایرانی‌شان که سعی در بی ثبات کردن افغانستان دارند، انجام داده است.

در یک بیانیه این وزارت که روز سه‌شنبه(1 عقرب) منتشر شده، آمده است: “کشورهای عضو TFTC، 9 نفر از افراد مرتبط با طالبان را معین کرده‌اند، از جمله کسانی که حمایت ایران برای تقویت گروه تروریستی را تسهیل می‌کنند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(OFAC)  این اعضای کلیدی طالبان و حامیان ایرانی آن‌ها را با همکاری سایر کشورهای عضو TFTC، یعنی پادشاهی عربستان سعودی، پادشاهی بحرین، دولت کویت، سلطنت عمان، ایالات قطر و امارات متحده عربی، مشخص کرده است.”

us iran

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در این بیانیه اظهار داشته، TFTC  با کشف اعضای کلیدی طالبان و نیز کمک بر افزایش فشار بر حامیان مالی این گروه، نقش مهمی در امنیت بین‌المللی ایفا می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت: “ایالات متحده و همکاران ما رژیم ایران که از افغانستان برای تحکیم رفتار بی‌ثبات‌کننده خود استفاده می‌کند را تحمل نخواهند کرد. حمایت ایران از طالبان نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و نادیده گرفتن کامل هنجارهای بنیادی بین‌المللی از سوی ایران را به تصویر می‌کشد”.

بر اساس این بیانیه، افراد مشخص شده عبارتند از: محمد ابراهیم واحدی(مشهور به جلال واحدی)، اسماعیل رضوی، عبدالله صمد فاروقی، محمد داوود مزمل، عبدالرحیم منان، عبدالعزیز(مشهور به عزیز شاه زمانی)، صدر ابراهیم، حفیظ مجید و نعیم بارچ. نعیم بارچ رابط میان ایران و طالبان است.

این بیانیه در پایان تأکید کرده است: “ما به هدف قرار دادن افرادی که از طالبان حمایت مالی می‌کنند، تا زمانی ادامه می‌دهیم که جنگ از طریق مذاکرات صلح حل و فصل گردد”.

وزارت خزانه‌داری امریکا تصریح نموده که “حمایت نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از عناصر طالبان، نشان‌دهنده دامنه اقدامات بدخواهانه رژیم ایران و رفتار بی‌ثبات‌کننده در منطقه بوده و با این کار فشار ایالات متحده علیه ایران افزایش می‌یابد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان