جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون انتخابات: مکانیزم تشخیص آرای پاک از ناپاک انتخابات پارلمانی ایجاد شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ایجاد یک مکانیزم برای تخشیص آرای پاک از ناپاک در انتخابات پارلمانی خبر داده است.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (2عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت: “در 80 درصد از مراکز ما، انتخابات با استفاده از سیستم بایومتریک صورت گرفته، تنها در 20 درصد از مراکز، انتخابات بدون ماشین بایومتریک صورت گرفته است. در مراکزی که از بایومتریک استفاده نشده، ما تمرکز بیشتر خواهیم داشت.”

IEC

وی در ادامه افزود، در مراکزی که فهرست رای‌دهندگان ناقص تهیه شده و یا فهرست رای‌دهندگان وجود نداشته نیز فهرست قلمی که از سوی کارمندان کمیسیون تهیه شده است و با امضای نهادهای ناظر و رییس محل رأی‌دهی تأیید شده، وجود دارد.

آقای صیاد تاکید کرد که این فهرست با فهرست اصلی مقایسه می‌شود.

رئیس کمیسیون انتخابات در مورد رأی دادن کارمندان وزارت داخله و دفاع گفت، به خاطری که تذکره‌های آنان در وزارت قید بوده است، آنان با استفاده از تذکره نظامی رأی داده‌اند.

وی هشدار داد، صندوق‌های رأی‌دهی که در آن امضای کارمندان کمیسیون و نظارت‌های ناظران نباشد، نزد کمیسیون انتخابات اعتبار ندارد.

آقای صیاد در عین حال گفته که آمادگی های لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار در روز شنبه آینده گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان