جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اطمینان رییس کمیسیون انتخابات افغانستان به مردم برای حفاظت از آرای آنان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز دوشنبه (30 میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم همان‌طوری که به کمیسیون اعتبار کردند و به پای صندوق‌های رای رفتند، همان‌طور ما از رای آنان محافظت خواهیم کرد و نمی‌گذاریم رأی آنان ضایع شود.

صیاد در ادامه تاکید کرد که کمیسیون متعهد است از رأی همه محافظت کند و رأی‌های پاک را از ناپاک جدا نماید؛ از هر جایی که گزارش‌های جعل به ما رسیده، به صورت جدی بررسی می‌شود.

او تاکید کرد که یک کمیته مشترک به خاطر بررسی سهل‌انگاری‌ها و چالش‌های فراروی انتخابات تشکیل شده و این کمیته به کار خود آغاز کرده و نتیجه بررسی‌های خود را با مردم شریک خواهد کرد.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات
عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات

صیاد خاطرنشان نمود که اشتراک همه‌ی مردم افغانستان در انتخابات، نشان‌دهنده آن است که در این پروسه هیچ جعلی وجود ندارد و و جوابی بود برای کسانی که اذهان عمومی را در این مورد مغشوش کردند که گویا جعل‌های گسترده‌ای در راه است.

وی در ادامه افزود که روز شنبه هفته آینده انتخابات پارلمانی در قندهار نیز برگزار خواهد شد و نتیجه انتخابات قندهار و سایر ولایت‌ها اعلام خواهد شد.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات در مورد مشکلات سیستم بایومتریک نیز گفت که استفاده از بایومتریک تجربه خوبی بود و مشکلات این سیستم در انتخابات ریاست جمهوری حل خواهد شد.

وی افزوده است، از مجموع 253 مرکز رأی‌دهی که باید در روز دوم انتخابات باز می‌شد، تنها 76 مرکز به دلیل تهدیدهای امنیتی باز شده است.

آقای صیاد در ادامه گفت که آمار مراکزی که روز یک‌شنبه در آن انتخابات برگزار شد، هنوز شمرده نشده و با آمار 4 میلیون رای‌دهنده روز نخست انتخابات یک‌جا نگردیده است. به گفته وی، میزان رای‌دهندگان روز دوم همراه با انتخابات قندهار اعلام خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان