جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

با 7 نماینده جوان مجلس افغانستان و نامزد انتخابات پارلمانی 97 آشنا شوید!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تا روز برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان چیزی باقی نمانده و قرار است این انتخابات روز شنبه آینده در سراسر افغانستان به جز ولایت غزنی دایر شود.

در این گزارش تلاش نمودیم 7 عضو جوان مجلس افغانستان را دوباره از حوزه‌های مختلف کاندیدا نموده‌اند، معرفی نماییم.

1ـ محمدرضا خوشک وطندوست

محمدرضا خوشک وطن‌دوست، یکی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان است.

او در سال 1356 در شهرستان اشترلی ولایت دایکندی به دنیا آمده، بر اثر جنگ‌های داخلی افغانستان، به ایران مهاجر شده، مکتب را در آن‌جا به اتمام رسانده و در دانشگاه تهران نیز مدیریت بازرگانی خوانده است.

محمدرضا خوشک وطن‌دوست
محمدرضا خوشک وطن‌دوست

آقای وطن‌دوست قبل از رفتن به مجلس، فعالیت تجاری و بازاریابی انجام می‌داد و سپس در دور شانزدهم، به نمایندگی از مردم هرات به مجلس راه یافت.

او در حال حاضر نیز نماینده مجلس است و برای انتخابات پارلمانی پیش رو، برای بار دوم از حوزه هرات کاندیدا نموده است.

2ـ ناهید احمدی فرید

خانم ناهید احمد فرید، عضو مجلس نمایندگان و یکی از سیاست‌مداران جوان افغانستان است.

او در سال 1363 در شهر هرات متولد شده، مکتب خود را در لیسه مهجوبه هروی هرات به اتمام رسانده و در دانشگاه هرات، حقوق خوانده است. خانم فرید سپس در آمریکا و در دانشگاه جورج واشنگتن، در مقطع ماستری روبط بین‌الملل خوانده است.

این بانو قبل از راه‌یابی به مجلس نمایندگان افغانستان، برای مادران و کودکان خدمات اجتماعی ارائه می‌داد و در دور شانزدهم، به نمایندگی از ولایت هرات به مجلس راه یافت.

خانم ناهید فرید در حال حاضر نیز نماینده مجلس است و در انتخابات پارلمانی پیش‌رو، برای بار دوم از حوزه هرات کاندیدا نموده است.

ناهید احمدی فرید
ناهید احمدی فرید

3ـ حمیده یوسفی

خانم حمیده یوسفی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان از ولایت قندهار است.

او در سال 1362 در شهرستان ارغنداب ولایت قندهار متولد شده، بر اثر جنگ‌های داخلی به پاکستان مهاجر گردیده، مکتب را در لیسه نور شهر کویته به اتمام رسانده و در دانشگاه مکه مکرمه این شهر، طب خوانده است.

خانم یوسفی در انتخابات پارلمانی پیش رو برای بار دوم از حوزه قندهار کاندیدا نموده است.

حمیده یوسفی
حمیده یوسفی

4ـ بکتاش سیاوش

بکتاش سیاوش، خبرنگار، عضو مجلس نمایندگان و یکی از سیاست‌مداران جوان افغانستان است.

او در سال 1362 در شهرستان کوهستان ولایت کاپیسا متولد شده است، مکتب را در لیسه هادی داوی به اتمام رسانده و تحصیلات عالی خود را در رشته خبرنگاری در بریتانیا گذرانده است.

آقای سیاوش قبل از راه یافتن به مجلس، در برخی از رسانه‌های خصوصی و خارجی در افغانستان خبرنگاری می‌کرد و سپس در دور شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان، به نمایندگی از ولایت کابل به این مجلس راه یافت.

وی بعد از به اتمام رسیدن مدت زمان قانونی مجلس نمایندگان از سمت خود استعفا داد و در انتخابات پارلمانی پیش رو، برای بار دوم از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

بکتاش سیاوش
بکتاش سیاوش

5ـ محمد فرهاد عظیمی

محمد فرهاد عظیمی، سیاست‌مدار و نماینده مجلس نمایندگان افغانستان است.

آقای عظیمی در سال 1355 در شهر مزارشریف متولد شده، مکتب را در لیسه باختر مزارشریف به اتمام رسانده، در دانشگاه بلخ حقوق خوانده و در دانشگاه دولتی تاجیکستان، در مقطع ماستری حقوق عمومی خوانده است.

او مدتی را در هالند زندگی کرده و در آن‌جا برنامه‌ساز کامپیوتر بوده؛ سپس به افغانستان بازگشته و به عنوان استاد در دانشگاه بلخ فعالیت نموده است.

آقای عظیمی در حال حاضر نیز نماینده مجلس است و در انتخابات پارلمانی پیش رو برای بار دوم از حوزه بلخ کاندیدا نموده است.

محمد فرهاد عظیمی
محمد فرهاد عظیمی

6ـ محمود خان

محمود خان، نماینده ولایت قندهار در مجلس افغانستان است.

او در سال 1359 در ولایت قندهار متولد شده، مکتب را در لیسه البیرونی شهر قندهار به اتمام رسانده و در دانشگاه کابل، طب خوانده است.

آقای محمودخان مدتی را به عنوان پزشک فعالیت می‌کرد و سپس مشاور دفتر توسعه سازمان ملل متحد در کابل شد.

او در دور شانزهم به نمایندگی مردم قندهار به مجلس افغانستان راه یافت و در انتخابات پارلمانی پیش رو نیز برای دومین بار از حوزه قندهار کاندیدا نموده است.

محمود خان
محمود خان

7ـ مخدوم ابدالالله محمدی

مخدوم ابدال‌الله محمدی، نماینده ولایت سمنگان در مجلس افغانستان است.

او در سال 1357 در شهرستان روی دو آب ولایت سمنگان متولد شده، در پاکستان در مدرسه حیدرآباد تعلیمات دینی خوانده و سپس در یکی از دانشگاه‌های خصوصی در کابل نیز شرعیات خوانده است.

آقای محمدی در زمان کمپاین ریاست جمهوری حامد کرزی، مسوول تیم تبلیغاتی او در حوزه شمال بود و سپس در دور شانزدهم شورای ملی افغانستان، به نمایندگی از مردم سمنگان به مجلس راه یافت.

ابدال‌الله محمدی در انتخابات پارلمانی پیش رو برای بار دوم از حوزه سمنگان کاندیدا نموده است.

مخدوم ابدال‌الله محمدی
مخدوم ابدال‌الله محمدی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان