جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

با 9 عضو مجلس نمایندگان و نامزد مجدد انتخابات پارلمانی افغانستان آشنا شوید!

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

در انتخابات پارلمانی 97 افغانستان که قرار است روز شنبه آینده، 28 میزان دایر شود، بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس این کشور مجددا برای راه‌یابی به پارلمان، اقدام کرده‌اند.

خبرنامه در این گزارش تلاش نموده 9 تن از این کاندیدان را معرفی کند.

1ـ محمد ابراهیم قاسمی

ابراهیم قاسمی، سیاست‌مدار و موسس دانشگاه خصوصی کاتب در کابل است.

او در سال 1336 در شهرستان بهسود ولایت میدان وردک به دنیا آمده است؛ مکتب را در لیسه محمود طرزی در کابل به اتمام رسانده، در دانشگاه کابل اقتصاد خوانده و در یکی از دانشگاهای نظامی کانادا، دوره خلبانی را گذرانده است.

آقای قاسمی بر اثر جنگ‌های داخلی افغانستان، به کانادا مهاجرت نمود و در آن‌جا با تاسیس کتابخانه، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خانواده‌های بی‌سرپرست، رسیدگی به مشکلات مهاجرین، فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌داد.

محمد ابراهیم قاسمی
محمد ابراهیم قاسمی

پس از سقوط حکومت طالبان، او به افغانستان بازگشت و اولین دانشگاه خصوصی را در کابل تاسیس کرد. او در عین حال دو دوره نمایندگی از مردم کابل را در مجلس نمایندگان در کارنامه دارد.

او در عین حال، معاون دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز بوده، اما سال گذشته از سمت خود استعفا داد.

محمد ابراهیم قاسمی، برای انتخابات پارلمانی 97 برای سومین‌بار از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

2ـ عبدالرؤوف ابراهیمی

عبدالرؤوف ابراهیمی، سیاست‌مدار و رییس مجلس نمایندگان افغانستان است.

آقای ابراهیمی در سال 1341 در شهرستان امام صاحب ولایت قندز متولد شده، مکتب را در لیسه باسوس ولایت قندز به اتمام رسانده و در دانشگاه کابل ادبیات خوانده است.

او در مبارزه با تجاوز ارتش سرخ در افغانستان نیز نقش داشته و با پیروزی مجاهدین، به عنوان فرمانده سرحدی شیرخان بندر گماشته شده است.

آقای ابراهیمی پس از سقوط حکومت طالبان، به نمایندگی مردم قندز به لویه جرگه اضطراری راه یافت، سپس در سال 1384 به مجلس نمایندگان راه یافت و بعد از دور دوم انتخابات پارلمانی مجددا به نمایندگی از مردم قندز، نماینده مجلس گردید و رییس مجلس نمایندگان شد.

آقای ابراهیمی برای بار سوم در انتخابات پارلمانی افغانستان از حوزه قندز کاندیدا نموده است.

عبدالرؤوف ابراهیمی
عبدالرؤوف ابراهیمی

3ـ همایون همایون

همایون همایون، سیاست‌مدار و معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان است.

او متولد سال 1353 در ولایت خوست است، مکتب را در لیسه نازو انا در کابل و تحصیلات عالی خود را در روسیه به پایان رسانده است.

آقای همایون در دور شانزدهم، به نمایندگی از مردم خوست به مجلس افغانستان راه یافت، مدتی عضو کمیسیون اموردفاعی و تمامیت ارضی بود، اما بعد برای دو سال به عنوان معاون اول مجلس نمایندگان انتخاب گردید.

همایون همایون، بار دیگر در انتخابات پارلمانی 97 از حوزه خوست کاندیدا نموده است.

همایون همایون
همایون همایون

4ـ بشیراحمد تهینج

بشیراحمد ته‌ینج، سیاست‌مدار و نماینده ولایت فاریاب در مجلس نمایندگان افغانستان است.

او در سال 1353 در ولسوالی خان‌چهارباغ ولایت فاریاب به دنیا آمده، مکتب را در لیسه ابومسلم اندخوی به اتمام رسانده و در دانشگاه بلخ، تاریخ خوانده است.

آقای ته‌ینج یکی از چهره‌های کلیدی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به حساب می‌رود و در سال‌های اخیر، سخنگوی این حزب بوده است.

بشیراحمد ته‌ینج
بشیراحمد ته‌ینج

آقای ته‌ینج فعالیت در بخش کمک‌رسانی عاجل سازمان بین‌المللی مهاجرت(آی.او.ام) را نیز در کارنامه دارد.

او که در دوره قبلی انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، به نمایندگی از مردم فاریاب به پارلمان راه یافت، برای بار دوم در انتخابات پارلمانی افغانستان از حوزه فاریاب کاندیدا نموده است.

5ـ عبدالظاهر قدیر

عبدالظاهر قدیر، سیاست‌مدار و یکی از اعضای کنونی مجلس نمایندگان افغانستان است.

او در سال 1353 در ولایت ننگرهار در یک خانواده سیاسی متولد شده، مکتب را در لیسه قرطبه پاکستان به اتمام رسانده و نیز در عربستان سعودی تعلیمات دینی خوانده است. آقای قدیر در یکی از دانشگاه‌های پاکستان نیز حقوق خوانده است.

او در زمان حکومت طالبان به دلیل آزار و شکنجه، به ایران مهاجر شده و پس از سقوط طالبان، با بازگشت به افغانستان، در سمت‌های نظامی و مبارزه با مواد مخدر فعالیت نموده است.

عبدالظاهر قدیر
عبدالظاهر قدیر

آقای قدیر در دور شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان به نمایندگی مردم ننگرهار به پارلمان راه یافت. او برای دو دوره، معاون اول مجلس نمایندگان بود.

عبدالظاهر قدیر در انتخابات پارلمانی پیش رو دوباره از حوزه ننگرهار کاندیدا نموده است.

6ـ ظهیر سعادت

ظهیر سعادت، سیاست‌مدار و یکی از نمایندگان مجلس افغانستان است.

او متولد سال1353 در ولایت پنجشیر است، مکتب را در لیسه مجاهد در پشاور پاکستان به اتمام رسانده، در یکی از دانشگاهای لندن اداره و تجارت خوانده و سپس در دانشگاه کابل، در مقطع ماستری طب خوانده است.

آقای سعادت مدتی را به فعالیت‌های خدمات پزشکی پرداخته و در این راستا یک شفاخانه را نیز تأسیس کرده است.

ظهیر سعادت در انتخابات پارلمانی پیش رو، برای سومین بار از حوزه پنجشیر کاندیدا نموده است.

ظهیر سعادت
ظهیر سعادت

7ـ احمد فرهاد مجیدی

احمد فرهاد مجیدی، سیاست‌مدار و نماینده ولایت هرات در مجلس نمایندگان افغانستان است.

او در سال 1354 در ولایت هرات متولد شده، مکتب را در لیسه استقلال در کابل به اتمام رسانده و تحصیلات عالی را در رشته اقتصاد انجام داده است.

آقای مجیدی مدتی در زمینه تجارت فعالیت کرده و مجموعه شرکت‌های تجاری را نیز به نام مجیدی دارد.

او در دور شانزدهم مجلس نمایندگان به نمایندگی از هرات به پارلمان راه یافت و در انتخابات پارلمانی پیش رو نیز برای دومین‌بار از حوزه هرات کاندیدا نموده است.

احمد فرهاد مجیدی
احمد فرهاد مجیدی

8ـ احمدشاه رمضان

احمدشاه رمضان، سیاست‌مدار و نماینده ولایت بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان است.

او در سال 1969 میلادی در ولایت بلخ متولد شده، مکتب را در لیسه باختر ولایت بلخ به اتمام رسانده و در دانشگاه تاشکند ازبکستان، مهندسی خوانده است.

آقای رمضان مدتی را مشغول فعالیت‌های تجاری بوده است.

او در دوره پانزدهم به عنوان سناتور به مجلس سنای افغانستان راه یافت و در انتخابات پارلمانی دوره شانزدهم، به عنوان نماینده ولایت بلخ در مجلس نمایندگان انتخاب گردید.

احمدشاه رمضان برای انتخابات پارلمانی پیش رو مجددا از حوزه بلخ کاندیدا نموده است.

احمدشاه رمضان
احمدشاه رمضان

9ـ محمد عارف نورزی

انجنیر محمد عارف نورزی، سیاست‌مدار و نماینده ولایت قندهار در مجلس نمایندگان افغانستان است.

او متولد سال 1337 ولایت قندهار است، مکتب را در لیسه احمدشاه بابا به اتمام رسانده، سپس به دانشکده زراعت دانشگاه کابل راه یافت، اما پس از آمدن ارتش سرخ شوروی به افغانستان، تحصیلات خود را ناتمام گذاشته و به جهاد علیه ارتش سرخ شوروی پیوست.

آقای نورزی پس از سقوط طالبان، در دولت انتقالی حامد کرزی، به عنوان وزیر سرحدات و قبایل انتصاب شد، سپس به عنوان نماینده ولایت قندهار به مجلس نمایندگان راه یافت و مدتی را نیز به عنوان منشی اول مجلس نمایندگان در ترکیب هیأت اداری قرار گرفت. او در دوره دوم حامد کرزی، مدتی را به عنوان وزیر انرژی و آب افغانستان نیز کار کرد.

محمد عارف نورزی در انتخابات پارلمانی 97 افغانستان، بار دیگر از حوزه قندهار کاندیدا نموده است.

محمد عارف نورزی
محمد عارف نورزی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان