جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دولت افغانستان: به تنهایی توانایی مقابله با پدیده خشک‌سالی را نداریم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دولت افغانستان می‌گوید که به تنهایی نمی‌تواند با پیامدهای پدیده خشک‌سالی در این کشور مبارزه نماید؛ بنابراین از کشورها و موسسات بین‌المللی خواسته با آن‌ها همکاری کنند.

نجیب‌آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث که بعد از ظهر امروز شنبه(21 میزان) در مراسم تجلیل از روز جهانی کاهش خطرات حوادث در کابل گفت، امسال خشک‌سالی ۲۰ ولایت کشور را تحت تأثیر قرار داده و اقتصاد زراعتی و مال‌داری در این ولایت که وابستگی زیادی به آب دارند، به شدت آسیب دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که خشک‌سالی در 20 ولایت کشور، ۲.۲ ملیون تن و ۳.۳ میلیون رأس مواشی را تحت تاثیر قرار داده است.

afghanistan

آقای فهیم تأکید کرد: “برای مبارزه با حوادث طبیعی و خشک‌سالی، نیاز به مبارزه مشترک و متحدانه است و همه باهم باید برای مبارزه و مهار ساختن آن، دست همکاری و هم‌یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد که کشور چین وعده همکاری ۱۰۰۰ تن گندم و ۸۰۰ تن آرد را داده، هم‌چنان کشور ازبکستان وعده ۳۰۰۰ تن گندم را داده است.

وزیر دولت در مبارزه با حوادث طبیعی افزود: گندم کمک شده به ولایات در اختیار کمیته‌های ولایتی قرار می‌گیرد که در رأس آن والی قرار دارد.

به گفته وی، برای ۱۸ هزار خانواده در ولایت بادغیس از طرف موسسات امدادرسان، کمک صورت گرفته و قرار است برای بیشتر از ۳۰ هزار خانواده دیگر نیز کمک صورت گیرد.

از سوی دیگر، به گفته آقای فهیم، در چارچوب پلان مقابله با خشک‌سالی، عرضه خدمات صحی برای ۱۴۵ هزار نفر در ۲۰ ولایت آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان