جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افزایش 5 درصدی تلفات غیرنظامیان در سال جاری/ تمرکز یوناما بر تلفات غیرنظامیان و بی‌ثباتی مرتبط به انتخابات در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ماموریت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک بیانیه مطبوعاتی برخی ارقام کلیدی را که نشان دهنده تأثیرات فعالیت های ضد دولتی در افغانستان است، منتشر کرد.

در این بیانیه اشاره شده که در سال جاری، حملات منجر به تلفات 8 هزار و 50 غیرنظامی گردیده که از آن جمله 2 هزار و 798 تن کشته و 5 هزار و 252 تن زخمی گریده اند.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان و رئیس یوناما در این رابطه گفت: “از آنجایی که هیچ راه حل نظامی برای جنگ در افغانستان وجود ندارد، سازمان ملل خواستار حل و فصل فوری و صلح آمیز این درگیری و پایان دادن به درد و رنج مردم افغانستان  است.” او همچنین افزود:” همه احزاب می توانند و باید تمام تلاش خود را برای محافظت از افراد ملکی از آسیب، از جمله ایجاد پیشرفت مشخص در جهت صلح انجام دهند. ”

unama

گزارش یوناما نشان داده است که علت اصلی تلفات ملکی شامل استفاده از مواد انفجاری دست ساز انتحاری و غیر انتحاری توسط عناصر ضد حکومتی بوده است.

در این بیانیه آمده است که “در پیوند به خشونت و درگیری های مرتبط به انتخابات در شهر غزنی، آخرین یافته های یوناما نشان می دهد که ننگرهار، کابل، هلمند، غزنی و فاریاب، ولایت هایی بوده اند که از درگیری ها بیشتر متاثر شده اند. برای اولین بار، ننگرهار بیشترین میزان تلفات ملکی در 9 ماه اول سال 2018 داشته و از کابل پیشی گرفته که بیش از دو برابر تعداد ثبت شده در همان دوره در سال 2017 بوده است.”

دنیل بل، رئیس بخش حقوق بشر یوناما بیان داشته که: “افزایش نگران کننده تلفات غیرنظامیان در ننگرهار، نشان دهنده یک روند غیرقابل قبول است که نشان می دهد چگونه غیرنظامیان افغان همچنان قربانی این درگیری های مداوم هستند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان