8 نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان که با شعار «اصلاح و تغییر» وارد پیکارهای انتخاباتی شده‌اند!

توسطمانی مشکین‌قلم

مهر ۱۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۴۰۲

حدود 3 هزار نفر برای 250 کرسی مجلس نمایندگان از سراسر افغانستان به جز ولایت غزنی، در حال رقابت با یک‌دیگر اند. در میان آن‌ها شماری هم حضور داند که با شعارهای اصلاحاتی، برای رسیدن به مجلس نمایندگان گام برداشته‌اند.

“خبرنامه” در سلسله گزارش‌های انتخابات پارلمانی سال 97، 8 تن از این نامزدان را معرفی کرده است.

1ـ داود ناجی

داود ناجی با شعار “علیه تبعیض”، برای انتخابات پارلمانی پیش رو از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

نام او در تظاهرات‌های جنبش‌های تبسم و روشنایی در کابل سر زبان‌ها افتاد. داود ناجی در ادامه جنبش تبسم نقش کلیدی داشت و در حال حاضر نیز یکی از رهبران جنبش روشنایی در افغانستان به شمار می‌رود. حالا هم تلاش دارد از همین آدرس به مجلس نمایندگان راه یابد.

داود ناجی
داود ناجی

او پیش از این حدود یک دهه به عنوان خبرنگار در سرویس خبری بی.بی.سی فعالیت کرده است.

آقای ناجی متولد سال 1352 در کابل است، اما اصالتا از شهرستان مالستان ولایت غزنی می‌باشد. او در دانشگاه بلخ، ادبیات فارسی خوانده است.

2ـ محمد سنگر امیرزاده

محمد سنگر امیرزاده، با شعار “اصلاح و تغییر” برای انتخابات پارلمانی پیش رو، از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

او در ولایت لغمان متولد شده و در دانشگاه اداره و تجارت خوانده است.

آقای امیرزاده در ریاست دفتر رییس جمهوری پیشین افغانستان، حامدکرزی ایفای وظیفه می‌کرد و سپس به فعالیت‌های سیاسی و مدنی روی آورد.

او در حال حاضر رییس شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر را برعهده دارد. او یکی از چهره‌های جوانی است که گام‌های عملی برای رهبری جوانان برداشته است.

محمد سنگر امیرزاده
محمد سنگر امیرزاده

3ـ محمد هارون معترف

محمد هارون معترف، در سال 1364 در کابل به دنیا آمده است، مکتب را در  لیسه سید نورمحمد شاه به اتمام رسانده و در دانشگاه کابل، ادبیات انگلیسی خوانده است. او در مقطع ماستری نیز در یکی از دانشگاه‌های خصوصی، روابط بین‌الملل خوانده است.

آقای معترف در حال حاضر ریاست جنبش گذار را برعهده دارد. او سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های مدنی و حرکت‌های سیاسی افغانستان را رقم زد. قبل از آن، به عنوان خبرنگار در رسانه‌های مختلف در کابل فعالیت می‌کرد و سپس با فعالیت‌های مدنی و دادخواهی، به شهرت رسید.

او برای انتخابات پارلمانی پیش رو، از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

محمد هارون معترف
محمد هارون معترف

4ـ محمد لطیف فیاض

محمد لطیف فیاض با شعار “با تدبیر به سوی تغییر” از حوزه کابل برای انتخابات پارلمانی 97 کاندیدا نموده است.

او متولد سال 1359 در شهرستان ناهور ولایت غزنی است، در رشته روابط بین‌الملل تا مقطع ماستری تحصیل نموده و چندین مقاله علمی را نیز به چاپ رسانده است.

آقای فیاض سابقه تدریس در دانشگاه‌های خصوصی را در کارنامه دارد و چندین سال نیز در نهادهای داخلی و خارجی مانند سازمان ملل کار کرده است.

محمد لطیف فیاض
محمد لطیف فیاض

5ـ عبدالمنان شیوای شرق

عبدالمنان شیوای شرق به عنوان نویسنده و تحلیل‌گر افکار عامه، برای انتخابات پارلمانی پیش رو از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

او متولد سال 1362 است و در دانشگاه کابل، ادبیات خوانده است؛ سپس در مقطع ماستری در هندوستان روابط بین‌الملل خوانده و به زبان‌های انگلیسی، روسی و ترکی تسلط کامل دارد.

او نیز جنبش‌های جوان‌گرا و فعالیت‌های سیاسی جدی را در سال‌های اخیر در پایتخت افغانستان رهبری کرده است.

عبدالمنان شیوای شرق
عبدالمنان شیوای شرق

6ـ عطاءالله نصیب

عطاءالله نصیب با شعار “پارلمان جوان و افغانستان آباد”، برای انتخابات پارلمانی پیش رو از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

او متولد سال 1986 میلادی در ولایت ننگرهار است و تحصیلات دوره لیسانس و ماستری خود را در رشته تجارت و پالیسی عامه در آمریکا انجام داده است.

آقای نصیب به عنوان محقق در سازمان ملل و دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان فعالیت کرده است. او چندین مقاله را نیز در راستای روابط سیاسی افغانستان با جامعه جهانی در شماری از رسانه‌های بین‌المللی به چاب رسانده است.

عطاءالله نصیب
عطاءالله نصیب

7ـ سید فرهاد هاشمی

سید فرهاد هاشمی، با شعار “تقوا، تعهد و تخصص” برای انتخابات پارلمانی پیش رو از حوزه کابل کاندیدا نموده است.

آقای هاشمی در سال 1358 متولد شده، دو سند ماستری در رشته‌های مدیریت و روابط بین‌الملل دارد و در راستای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی که انجام داده، نهاد سیاسی روند استقامت را تأسیس کرده است.

او بر این باور است که اکنون باید نسل تحصیل کرده و جوان افغانستان در نهادهای بلندی چون مجلس راه یابند، تا با آوردن اصلاحات، تغییرات بنیادی در کشور شکل بگیرد.

سید فرهاد هاشمی
سید فرهاد هاشمی

8ـ سید علی فیصل

سید علی فیصل در سال 1371 در ولایت قندهار متولد شده است، مکتب را در لیسه شبانه محمد هوتکی در قندهار به اتمام رسانده و در یکی از دانشگاهای خصوصی، اداره و تجارت خوانده است.

او مدتی را در نهادهای اجتماعی و شوراهای محلی در راستای بازسازی شهر قندهار فعالیت کرده است، سپس به عنوان سخنگو در دفتر والی قندهار راه یافت و با شکل‌گیری حکومت وحدت ملی، به عنوان معاون سخنگوی ریاست اجرایه گماشته شد.

او از جوانان شناخته شده جنوب افغانستان در پایتخت می‌باشد که توانسته در جوانی دارای شناخت اجتماعی خوبی در افغانستان باشد.

سید علی فیصل
سید علی فیصل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *