محقق: ارگ‌نشینان کینه‌جو لشکرکشی در مناطق هزاره‌جات را خاتمه دهند/ دست به حرکات مدنی میلیونی خواهیم زد!

توسطروایت زنده

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

معاون دوم ریاست اجرایی حکومت افغانستان با پخش تصاویری از جان باختگان و زخمی‌های حمله نیروهای امنیتی برای دستگیری قوماندان علی‌پور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در شهرستان لعل و سرجنگل ولایت  غور، در صفحه فیس‌بوک خود، بار دیگر از حکومت افغانستان خواسته مناطقه هزاره‌جات را ناامن نکند و به لشکرکشی خاتمه دهد.

محمد محقق در یادداشتی خاطرنشان کرده است: “سرانجام ارگ نشینان کینه‌جو به آرزوى اصلى خود رسیدند؛ حضور على‌پور، فرمانده خیزش مردمى در لعل و سرجنگل بهانه‌اى مناسبى شد براى لشکرکشى به هزارجات و لگدمال کردن مردمى که ٢٠ سال براى استقلال کشور جهاد و مقاومت کردند و قریب ٢٠ سال دیگر براى دموکراسى و عدالت ایستادگى کردند”.

hazara

وی بار دیگر از حکومت خواسته که مناطق هزاره‌جات را ناامن نکند و لشکرکشى را خاتمه دهد.

از سوی دیگر، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از حکومت این کشور خواسته نیروهاى قطعات خاص خود را از شهرستان لعل خارج، از مردم لعل پوزش خواسته و از خانواده‌هاى شهدا و مجروحین دل‌جویى کنند.

وی تأکید کرده که حکومت باید سازماندهندگان و عوامل جنایت نیروهای امنیتی در شهرستان لعل را به محاکمه بسپارد؛ در غیر آن، از مردم مظلوم خویش خصوصا مردم کابل دعوت خواهد نمود که به حرکات مدنى ملیونى متوسل شوند.

مقام‌های محلی تأیید می‌کنند که در حمله بامداد روز گذشته(شنبه، 14 میزان) برای دستگیری قوماندان علی‌پور در شهرستان لعل ولایت غور، 7 غیرنظامی به شمول زنان جان باخته‌اند؛ هرچند منابع محلی آمار این تلفات را بیش از 10 تن عنوان می‌کنند. هم‌چنین چندین تن دیگر در نتیجه این درگیری‌ زخمی‌ شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *