پایه‌گذاری فاز دوم کارخانه فولاد خان استیل در کابل/ بیش از یک هزار شغل جدید ایجاد می‌شود

توسطروایت زنده

مهر ۱۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مسئولین و برخی از اعضای شرکت خان استیل، فاز دوم کارخانه فولاد خود را در افغانستان پایه‌گذای کردند. قرار است این فاز در سه ماه به پایان برسد.

بر اساس اظهارات مسئولان این شرکت، خان استیل آماده است تا به میزان 20 میلیون دالر در این پروژه سرمایه‌گذاری کند و تخمین شده که پس از پایان این مرحله، بیش از 1000 شغل در این کارخانه ایجاد خواهد شد.

گمان می رود که بعد از آغاز کارخانه فولاد، واردات فولاد افغانستان کاهش یابد. به گفته یکی از مقامات دولتی، این شرکت پس از اتمام مرحله دوم، ظرفیت تولید 400 تن فولاد را در 24 ساعت خواهد داشت.

آرشیف
آرشیف

در مراسمی به این مناسبت که امروز چهارشنبه(11 میزان) در کابل برگزار شد، محمد خان، معاون اول رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: “ما در حال تلاش برای متوازن ساختن میزان صادرات و واردات خود هستیم. حکومت وحدت ملی، به ویژه رئیس جمهور، تعهد کامل برای ایستادن صنایع داخلی به پای خود را دارد و از آن‌ها برای توسعه حمایت می کند”.

این در حالی است که مدیران خان استیل از دولت خواسته‌اند تا در روند استخراج سنگ آهن حاجی‌گک به آن‌ها کمک کند.

به گفته آن‌ها، استخراج سنگ آهن معدن حاجی‌گک ممکن است با همکاری یک ائتلاف تجاری هندی که همچنین مایل به سرمایه‌گذاری در پروژه فولاد می‌باشد، انجام شود.

فولاد افغانستان می‌تواند بازار مناسبی در منطقه آسیای میانه مانند ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و احتمالا شمال پاکستان داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *